Gå til innhold

Hjelp til DVD-HDD Recorder. Hente ut data.

Anbefalte innlegg

Har en DVD-HDD recorder hvor brenneren ikke fungerer som den skal. Usikker på hva som er feilen. Har forsøkt å brenne filmene flere ganger uten hell. Selv etter 24 timer holder brenneren på og den støyer...

Har en hel haug med programmer på harddisken som jeg gjerne ville tatt vare på og få brent ut.

Tok ut disken og koblet den til min PC.

Får ikke opp disken i windows.

Finner disken i PartitionMagic men der blir den omtalt som unallocated på 76 Gb

Finnes det noe programvare jeg kan benytte for å få ut informasjonen fra denne disken?

Har ikke garantiseddelen på recorderen og det er et forholdsvis ukjent billigmerke.

Sjekket opp merke (Audix) uten å finne ut noe... Finner ikke en gang produsenten :hmm:

Hjelp mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disken kan være i et hvilket som helst format. Det er nok lite sannsynlig med et format som Windows kan lese. Dersom du har tilgang til en linux-maskin kan du jo se om disken dukker opp der, men formatet kan like gjerne være proprietært.

Dersom du har VHS-opptaker kan du kanskje berge programmene slik, og har du videoinngang på PC-en kan du kanskje får dem inn på PC-ens harddisk den veien. Uansett vil dette ta tid!!

Lenke til kommentar
Disken kan være i et hvilket som helst format. Det er nok lite sannsynlig med et format som Windows kan lese. Dersom du har tilgang til en linux-maskin kan du jo se om disken dukker opp der, men formatet kan like gjerne være proprietært.

Dersom du har VHS-opptaker kan du kanskje berge programmene slik, og har du videoinngang på PC-en kan du kanskje får dem inn på PC-ens harddisk den veien. Uansett vil dette ta tid!!

7072933[/snapback]

Fant brått ut at DVD brenneren i spilleren var koblet til med en standard IDE kabel og liten strømkabel (samme som til floppy)

Skal prøve å koble på en annen IDE brenner og sette en splitter på strømmen til harddisken. Dette kan kanskje fungere hvis det er selve brenneren det er feil på.

Funker ikke det så vet jeg ikke...

Er det forresten noen måte å formatere en HDD på slik at den vil kunne se ut som en DVD for spilleren? Ettersom det er IDE kabel så kunne det være et alternativ...

Spilleren kan jo brenne DVD-RW og derfor også legge til filer på dvd som allerede har noe innhold.... Hmmmm.... en mulighet kanskje?

Er villig til å prøve mye rart nå for å få dette til å funke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...