Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Utrolig svake brystmuskler, hva skyldes det?

salah

Anbefalte innlegg

Ja, har i det siste halvåret fått helt utrolig svake brystmuskler. For ca. 6 mnd siden kunne jeg ta mange pushups (50-60) uten problemer, nå får jeg vondt etter 3 stk.

Dessuten trener jeg brystet til tider, før tok jeg 40+ kg under "normaltrening" (dvs uten å gi i for mye), nå sliter jeg med 10 kg, etter 3x10 (altså løfte 10 ganger og vente 30 sek før å løfte 10 ganger igjen, totalt 3 ganger).

Spørsmålet mitt er, hva skyldes det? De andre musklene har blitt fyldige og ikke minst sterke og utholdende. Det er altså kun denne muskelgruppen som sliter.

I en stund (ca. 4 mnd) snuste jeg, dette var da gjennomsnittlig 3 poser hver dag, men dette har jeg (heldigvis) sluttet med nå).

Jeg har også hørt snus trekker blodårene sammen, men det er da drøyt at jeg ikke skal ha krefter igjen på brystmusklene etter kun 4 mnd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan vær en svak form for overtrening. Har du hatt et bra kosthold/fulgt et forsvarlig program?

Spør på www.myorevolution.com, det er et meget bra forum for deg som trener/lurer på skader osv.

Legg også merke til at du ikke har trent noe styrke i det hele tatt med det opplegget du har nå.

Du må nok ned på 5 repetisjoner og nedover, med flere minutters pause imellom for å bygge styrke, og ikke bare utholdenhet/volum slik du har gjort så langt.

Endret av E.T
Lenke til kommentar
Har du noensinne brukt noenform for stereoider eller lignende? :hmm: Synes det hørte veldig rart ut, ja!

7071489[/snapback]

Nei, jeg har ikke engang tatt protein-drikker. Kun prøvd å få sunnest mulig kosthold.

Det kan vær en svak form for overtrening. Har du hatt et bra kosthold/fulgt et forsvarlig program?

Jeg tviler på at det er overtrening. Jeg har fulgt et ganske bra treningsprogram som flere har anbefalt meg.

Legg også merke til at du ikke har trent noe styrke i det hele tatt med det opplegget du har nå.

Du må nok ned på 5 repetisjoner og nedover, med flere minutters pause imellom for å bygge styrke, og ikke bare utholdenhet/volum slik du har gjort så langt.

7071570[/snapback]

Ja. Jeg skrev styrke grunnet at jeg føler meg utrolig svak uansett treningsmåte.

Endret av salah
Lenke til kommentar

mange kcal får du i deg pr dag? kg og høyde? lettere å gi tips om man vet litt mer.

Ellers vil jeg si at det er klassisk eksempel på overtrening og vitaminmangel, tar du noen form for multivitamin? stikk til legen og ta en blodprøve, mulig stoffskifte er litt på skakke

Lenke til kommentar

Det er ikke èn gang du har kjørt deg skikkelig da? Også har du ikke latt musklene dine hvile, det første jeg tenkte var overtrening.

Jeg hadde noe problemer med brystmusklene mine, jeg klarte til slutt ikke å ta 20 pushups liksom. Så fikk jeg et tips om at jeg burde " massere " brystmusklene sånn at blod kommer lettere til. Jeg gjorde det å så sinnsykt deilig det føltes! og etter det kunne jeg ta masse flere pushups, vet ikke om dette har noe med saken å gjøre men det hjalp litt for meg iværtfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...