Gå til innhold

Forms (all slags)

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg skulle gjerne hatt noen forms til min side jeg.

Hva slags forms?

-Kontakt form

-Søke form

-Logg inn form

Noen som vet hvordan jeg kan lage de?

Jeg kan selve kodene for å få de

<form>

<input>

</form>

og noe mere i de selvfølgelig, men hvordan gjør jeg sånn at de faktisk fungerer sånn som forms på andre websider og alt sånn?

Skulle gjerne ha visst dette, gjerne litt fort også.

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel en post som passer best i PHP forumet, det er nemlig stort sett det man bruker til slikt. :)

Unngå de simpleste scriptene, forhør deg med noen som har skikkelig peil når du har fått et script og spør om det er sikkert å bruke. I epostscript kan man ofte "stikke av" ved å legge inn linjeskift, legge til flere mottakere / avsende o.l.

Sjekk med PHP avdelingen du. :)

Lenke til kommentar
Dette er vel en post som passer best i PHP forumet, det er nemlig stort sett det man bruker til slikt. :)

Unngå de simpleste scriptene, forhør deg med noen som har skikkelig peil når du har fått et script og spør om det er sikkert å bruke. I epostscript kan man ofte "stikke av" ved å legge inn linjeskift, legge til flere mottakere / avsende o.l.

Sjekk med PHP avdelingen du. :)

7071483[/snapback]

Ok, men PHP er restricted på Freewebs.com :mad:

Vet du hva jeg kan gjøre da?

Lenke til kommentar
.asp? :tease:

Ikke bruke freewebs?

7071738[/snapback]

Hva kan jeg bruke da?

Jeg har egentlig ikke penger til å drive å betale for domene og webhotell og sånn.

Men jeg skal kanskje lage en webside for Lillehammer Svømmeklubb siden en kamerat av meg er med der, de har ingen webside og faren hans er leder i den klubben, og de kjenner bare meg som lager websider. Kanskje jeg får til noe der hvis jeg skal lage. Hehe, forhåpentligvis. :w00t:

Lenke til kommentar

Ikke for å være kjip eller noe, men hvorfor påtar du deg slike jobber hvis du ikke vet så elementære ting som hvordan et skjema fungerer en gang? Mulig du kan tegne i photoshop, men å lage en fullt fungerende nettside handler om så mye mer enn det. Jeg tror du må belage deg på en god del jobb for å levere en bra side til en organisasjon som stiller litt krav.

Jeg gleder meg i alle fall til å se det ferdige resultete. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Ikke for å være kjip eller noe, men hvorfor påtar du deg slike jobber hvis du ikke vet så elementære ting som hvordan et skjema fungerer en gang? Mulig du kan tegne i photoshop, men å lage en fullt fungerende nettside handler om så mye mer enn det. Jeg tror du må belage deg på en god del jobb for å levere en bra side til en organisasjon som stiller litt krav.

Jeg gleder meg i alle fall til å se det ferdige resultete. Lykke til :)

7072053[/snapback]

Tja, altså... jeg kan å lage selve formsene, men problemet er at jeg ikke vet de scriptene og sånn som gjør at de blir sendt inn til mailen min, derfor bruker jeg bare et sånn gratis ting som du kan velge hvordan skal se ut, så egentlig den samme siden, bare under et annet domene.

Og takk til deg :)

Endret av Andy-Pandy
Lenke til kommentar
Prøv hotserv.dk eller frac.dk. Opprett et gratis webhotell der og bruk guidene i forumet til å lage det du trenger av PHP-scriptene som behandler skjemaene.

7073326[/snapback]

Takk, frac.dk har jeg prøvd før, men ingenting funket, så.

Men jeg tar og prøver ut hotserv.dk, men for øyeblikket kunne jeg ikke lage bruker sto det :hrm:

Lenke til kommentar
Men jeg skal kanskje lage en webside for Lillehammer Svømmeklubb siden en kamerat av meg er med der, de har ingen webside og faren hans er leder i den klubben, og de kjenner bare meg som lager websider. Kanskje jeg får til noe der hvis jeg skal lage. Hehe, forhåpentligvis.  :w00t:

7071767[/snapback]

http://www.n3sport.no/06/main.aspx

7073845[/snapback]

Hva med den siden?

Lenke til kommentar
Men jeg skal kanskje lage en webside for Lillehammer Svømmeklubb siden en kamerat av meg er med der, de har ingen webside og faren hans er leder i den klubben, og de kjenner bare meg som lager websider. Kanskje jeg får til noe der hvis jeg skal lage. Hehe, forhåpentligvis.  :w00t:

7071767[/snapback]

http://www.n3sport.no/06/main.aspx

7073845[/snapback]

Hva med den siden?

7075072[/snapback]

Vil tippe at det er et forslag om at du skal bruke n3sport istede for å lage en side fra grunnen av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...