auchaunn Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei Gå rett på sak, ene partisjonen min er kanskje skadet, når jeg skal inn i den kommer det en melding at den er ikke tilgjengelig lenger... Jeg kjøre Win2k... Takk for alle svar... MvH LeeZarD Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Er den formatert som fat32 eller ntfs? win 2k og xp er vanligvis ntfs.. du kan prøve: *ultimate boot cd? http://www.ultimatebootcd.com/ kanskje mulig å redde datene med den. *brenne ut en live linux distro og prøve å finne partisjonen. brenne ut det som er viktig? DamnSmallLinux? DSL? e *sette harddisken inn i en annen maskin som kanskje finner den? Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Skal prøve med DSL... TAkk for forslaget ^^ Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei Gå rett på sak, ene partisjonen min er kanskje skadet, når jeg skal inn i den kommer det en melding at den er ikke tilgjengelig lenger... Jeg kjøre Win2k... Takk for alle svar... MvH LeeZarD 7071290[/snapback] Getdataback er også et alternativ. Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Takk masterboy ^^ prøve ut programmet nå... den funke så langt =) Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Hmm programmet virket, men det er fremdelse problem... Er det noen som vet hvordan man rette opp filsystemet uten å slett filene i partisjonen... siden det viser seg at partisjonen ikke har filsystem... =/ som er nok så rart... Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Hmm programmet virket, men det er fremdelse problem... Er det noen som vet hvordan man rette opp filsystemet uten å slett filene i partisjonen... siden det viser seg at partisjonen ikke har filsystem... =/ som er nok så rart... 7077741[/snapback] Neida, det er ikke så rart. Det som kan ha hent, er at filtabellen er ødelagt. Harddisken vil da være i RAW format. Getdataback fikser dette. Du må bare vite om det er NTFS eller FAT32 system du skal redde. Du må ha en ny/annen disk som du overfører det du skal redde til. Dette tar lang tid! Tok en hel dag pr. disk for min del. Har reddet data ut av 2 samsung disker på denne måten, der filtabellen var ødelagt (derav min skepsis til samsungdisker). Dersom du ønsker og gjennopprette f.eks. win uten ny instalasjon, på den nye disken, er min erfaring at dette blir vanskelig, da filene du har gjennoprettet, ikke nødvendig vis ligger i de samme mappene som før. Disken med feil på er ubrukelig, og dersom du ev. klarer å formatere og instalere på nytt på den, så løper du en rissiko for å få samme problem igjen. Dette er prisen en betaler for dårlig backup! Edit: det er sent, så skriveleif kan forekomme. Endret 15. oktober 2006 av masterboy Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Takk igjen... Men det viser seg at program treng registering... for å kunne bruke den sikkelig... ellers var det ok... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå