Gå til innhold

Hvordan man redde en Partisjon i HD...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei  :)

Gå rett på sak, ene partisjonen min er kanskje skadet, når jeg skal inn i den kommer det en melding at den er ikke tilgjengelig lenger...  :hmm:

Jeg kjøre Win2k...

Takk for alle svar...

MvH LeeZarD

7071290[/snapback]

Getdataback er også et alternativ.

Lenke til kommentar
Hmm programmet virket, men det er fremdelse problem...

Er det noen som vet hvordan man rette opp filsystemet uten å slett filene i partisjonen... siden det viser seg at partisjonen ikke har filsystem... =/ som er nok så rart...

7077741[/snapback]

Neida, det er ikke så rart. Det som kan ha hent, er at filtabellen er ødelagt. Harddisken vil da være i RAW format. Getdataback fikser dette. Du må bare vite om det er NTFS eller FAT32 system du skal redde. Du må ha en ny/annen disk som du overfører det du skal redde til. Dette tar lang tid! Tok en hel dag pr. disk for min del.

Har reddet data ut av 2 samsung disker på denne måten, der filtabellen var ødelagt (derav min skepsis til samsungdisker). Dersom du ønsker og gjennopprette f.eks. win uten ny instalasjon, på den nye disken, er min erfaring at dette blir vanskelig, da filene du har gjennoprettet, ikke nødvendig vis ligger i de samme mappene som før.

Disken med feil på er ubrukelig, og dersom du ev. klarer å formatere og instalere på nytt på den, så løper du en rissiko for å få samme problem igjen.

Dette er prisen en betaler for dårlig backup!

Edit: det er sent, så skriveleif kan forekomme.

Endret av masterboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...