LibertinaGrimm Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hvor mye har Ram å si for prestasjonen i spill? Kjøpte nettop Gothic3, og det lagger no styggjævlig selv på de laveste innstillingene! Mine spesifikasjoner forøvrig er: AMD Athlon 3500+, Geforce 6800Gs 256mb gddr, 1024 mb pc3200 DDR-DIMM. Er det mangel på minne som gjør at det lagger? Andre krevende spill går greit på minst medium instillinger, slik som Oblivion, FEAR, osv.. Håper på snarlig svar! Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har du prøvd å oppdatere grafikkdriveren og lyddriveren? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 minne har med hastigheten. jeg tror når det legger så er det for treigt så da må du ha mere minne som gir mere og raskere hastighet. grafikkortet ditt er jo bra så tror ikke det er noe med det og gjøre Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Finnes tråder om dette på spillforumet. Gothic 3 er veldig tungt. Faktisk alt for tungt, så vi håper at det blir fikset i en patch. Selv har jeg registrert 2.4 GB minnebruk på det meste, så 1 GB kan nok bli alt for lite, men mulig minneforbruket kan senkes noe avhengig av grafikkvalg. Jeg skal selv oppgradere til 4 GB veldig snart. Slik jeg ser det er 2 GB en OK mengde, mens 4 GB er nok nå til dags Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hastighet på minnet er ikke så viktig med mindre du skal klokke e.l. Det er mengde som først og fremst er viktig. Utfra posten over deg ser det jo ut som at du rett og slett har minst 1gb for lite. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei, for å se om minnet har noe særlig å si for ytelsen så kan du kikke på lampen som viser harddisk aktivitet, eller høre etter. Hvis det er mye aktivitet på disken vil mer minne mest sannsynlig hjelpe. Når du har for lite ram vil maskinen bruke harddisken istedet. Harddisken kan overføre maks 150mbyte/s, mens minnet på maskinen din f.eks kan overføre 6400mb/s. Mao så vil det gå 40-50 ganger tregere når du må hente ting fra disk istedetfor fra ram. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Du kan relativt enkelt undersøke hva som er flaskehalsen. Du kan åpne oppgavebehandling og sette oppdateringen av kurven til sakte. Så tar du en runde i spillet. Når du går ut til windows igjen så ser du på kruven og maksimalt minneforbruk. Dersom kurven går over 1GB så har det vært en flaskehals. Du kan også undersøke om systemet eller skjermkortet er flaskehalsen ved å kjøre en test (timedemo eller noe sånt i spillet). Kjør testen ved forskjellige oppløsninger. Helst hele spekteret fra 640x480 til det maksimale skjermen din takler. Skriv opp resultatene under veis. Hvis resultatene er nogenlunde jevne helt fra laveste til høyeste oppløsning så er det prosessoren som er flaskehalsen. Dersom FPS dropper veldig fra 640x480 til din favorittoppløsning så er skjermkortet flaskehalsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå