Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommunikasjon mellom WAP54G og WRT54G

Anbefalte innlegg

God kveld,

Jeg har nylig anskaffet meg en Linksys WAP54G og skal sette opp den som repeater. Det er meningen at den som skal kommunisere med en Linkys WRT54G. Her dukker problemet mitt opp. Det vil ikke fungere! :hmm: Og etter litt surfing så er det ikke bare meg som er frustrert over dette kjente problemet :p

Her er litt tilleggsopplysninger:

Linkys WRT54G V7, firmware 7.00

Linksys WAP54G V3.1, firmware 3.04

Jeg har forresten prøvd og fulgt denne guiden her.

Aksesspunktet og routeren bruker samme ssid og kanal. Jeg har testet med både WPA og WEP-kryptering (samme krypteringsnøkkel selvsagt), men ingen av delene fungerte. Og så har jeg selvsagt satt opp aksesspunktet i repeater-mode med riktig mac adresse mot routeren. Har lest noen steder at aksesspunktet ikke fungerer med WPA i repeater-modus, er dette sant?

Er det noen der ute som kan komme med gode råd? Skal jeg sende inn aksesspunktet og skaffe noe annet som er bedre? :!:

På forhånd takk :)

Endret av Godlike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei igjen =)

Etter mange timer tilbakelagt, har jeg fremdeles ikke fått min WAP54G til å funke som repeater... merkelig... prøvd denne gangen bare uten sikkerhet for å være sikker på at den skal fungere før jeg gjør noe mer innstillinger.

Den funker utmerket som accesspunkt, men det er ikke hva jeg skal bruke den til. :mad:

Endret av Godlike
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm... etter noen samtaler mellom teknisk support så kommer han også like langt som meg. Han skulle visst fortsette til han fant en løsning på dette :)

men skulle vært kjekt å vite dette før jeg kjøpte meg wap'en... hmmf

Endret av Godlike
Lenke til kommentar

WRT54G versjon 7 suger. De skiftet fra Broadcom-chipset til Atheros i denne versjonen, i tillegg til at den fremdeles kjører på VxWorks. Har vært borti noen av dem, og ser gang på gang at de er dønn ustabile, kobler av og på i ett sett. Benytt angreretten din hvis du har, og kjøp deg en WRT54GL i stedet!

Lenke til kommentar

Kjøpte meg for 1 uke siden WAp54G og WRT54G. Plagdes noen dager med å sette dem opp. Først kan du sette opp routeren, passe på at den fungerer slik som den skal og at du kan koble deg til den (prøv med et trådløst nettverkskort eller en laptop), så setter du bare ssid på a.pointed til det samme som på routeren, samme med kanal. Legg inn mac adressen til routeren (Pass på at det er mac adressen på WIRELESS, ikke macadressen på LAN eller Internett.

Så skal det fungere.

Men så har jeg litt problemer. Spesielt når jeg kjører torrent, men også ellers. De to enhetene står ca 80 meter unna hverandre, så å si 100% fri sikt, kun 2 vindu mellom dem. Men når jeg pinger så får jeg alt fra 3ms til 1000 ms, og ofte så klarer den ikke få signaler fra den i hele tatt. Har hørt at man kan legge inn et program eller noe for å booste sendestyrken? Rett?

Lenke til kommentar
Kjøpte meg for 1 uke siden WAp54G og WRT54G. Plagdes noen dager med å sette dem opp. Først kan du sette opp routeren, passe på at den fungerer slik som den skal og at du kan koble deg til den (prøv med et trådløst nettverkskort eller en laptop), så setter du bare ssid på a.pointed til det samme som på routeren, samme med kanal. Legg inn mac adressen til routeren (Pass på at det er mac adressen på WIRELESS, ikke macadressen på LAN eller Internett.

Så skal det fungere.

Ok, har nok prøvd dette noen ganger ja. Med og uten sikkerhet :)

Men akk nei... WAP'en fungerer som repeater når den er koplet med kabel til routeren da... men hva er så vitsen med å kjøre den som repeater da? hehe latterlig :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så skal det fungere.

Ok, har nok prøvd dette noen ganger ja. Med og uten sikkerhet :)

Men akk nei... WAP'en fungerer som repeater når den er koplet med kabel til routeren da... men hva er så vitsen med å kjøre den som repeater da? hehe latterlig :p

7299669[/snapback]

Sliter med samme problemet her.

Har en WAP54G v3.2

Og en WRT54GX v2.1

Får ikke WAP'en til å fungere som repeater....

Ingen som kan gi oss svar på dette?

Lenke til kommentar

Har selv et 3com accespoint og en wap54g som jeg bruker som repeater.

fungerer utmerket hos meg men da uten noen annen form for sikkerhet enn mac adresse filtrering.

Noen som vet hvordan jeg får det ti å virke med WPA/WPA2 kryptering?

Endret av matrosen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...