Gå til innhold

Samsung 152S eller annen 15-17 tommer? (1 bilde @ ca 30kbyte

ponke

Anbefalte innlegg

Heisann, og takk for at dere tar dere tid til å lese min lille tråd.

Jeg er for tiden inne i fasen før skjermkjøp, forrige skjermkjøp gikk litt feil, eller, jeg ble ikke helt fornøyd med den forrige skjermen.

Jeg er interessert i LCD skjermer av flere grunner:

*Ingen stråling

*God kvalitet for tekstbehandling og koding

*De begynner å bli gode nok for spill

Jeg har sett på Samsung sin nye 152S og den større modellen, men jeg har ikke funnet noen 17" LCD i min prisklasse. Noe som gjør meg litt irritert, men whatever... Jeg kan jo kjøpe enda en 15" LCD når jeg absolutt trenger større skrivebordsplass, og jeg har en gammel 15" CRT som jeg kan bruke på en hylle som Winamp skjerm imens.

Alltså, jeg lurte på om noen hadde noen erfaring med den nye 1X2 serien til Samsung, skjermene ser veldig bra ut på papiret og på bilder.

Pluss:

*Klar for veggfeste

*Liten og lekker

*Lav oppdateringstid (25 ms på-til-på)

*God kontrast

Quote:

Tatt ifra samsung.se (skjermodell 152S)

Bildyta: 15"

Rek. upplösning: 1024x768

Pixel storlek: 0,297

Betraktningsvinkel: 140 grader

Ljusstyrka: 250cd/m2

Kontrast: 330:1

Responstid: 25ms (på till på)

Färger: 16,2 miljoner

TCO: TCO-99

Meny: Svensk, autojustering

Plug & Play: DDC2B

Färg: Silver

Mått (BxDxH): 357x184x346

Signalingångar: Analog

Syncmodell: Separate H/V, Composite H/V

Strömförbrukning: 31W

Högtalare: -

Vikt: 2,9 kg

Monteringsalternativ: Direkt mot vägg, väggfäste, universalfot (VESA 75mm). Väggfäste bifogas

Garanti: 3 års utbytesgaranti på plats

Pris ifra Komplett.no:

ca 3800

Pris ifra Itbutikken:

ca 3500

Ser bra ut, ikke sant?

Ser mye bedre ut enn skjermer som koster 600 kroner mindre i alle fall, og jeg vil heller ha en bra 15" LCD enn en dårlig 17" LCD. Og jeg har ikke råd til den Samsung LCD skjermen som ser bra ut som er 17", da denne koster overkant av 6000...

Bilde av skjermen jeg er interessert i:

152S%20frukt%20180x180.jpg

Nå kommer spørsmålet:

*Vet dere av noen 17" LCD skjerm som holder mål for meg, i ca 5000 kr klassen. (Noe jeg tviler på), eller vet dere av en bedre 15" LCD i samme prisklasse.

*Og jeg lurer på om noen har erfaring med denne modelllinjen ifra Samsung, og om de er bra på spill/film, spill er særdeles viktig for meg!

Takk for hjelpen!

[Edit: Diverse]

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-11-05 19:39 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, men jeg tror ikke jeg har nok penger til det!

Solgte min helt nye for 2600, så jeg går ifra en 19" CRT til en 15" LCD (som skal tilsvare en 17" CRT) og det BETALER jeg for, hehe! Høres kanskje rart ut, men jeg føler at det er et riktig valg. Du skjønner, dette er min langtidsplan:

Kjøpe en Samsung 152S nå, og kanskje spare til en til senere, slik at jeg har 2 og kjører dual på mitt GF4 (eller hva jeg har senere).

For jeg har ikke nok penger til en 17", dermed basta, om ikke Samsungen helt plutselig dropper i pris ned til 4999 kr :wink:

Huff!

Jaja, ce la vie (ikke klag, jeg har ikke fransk :lol:)

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-05 19:08, skrev LarsC:

Jeg kjøpte en Hyundai ImageQuest L70A @ PSData. 5195 koster den. Dommen til nå er utelukkende positiv, men jeg har enda ikke spilt noe særlig på den.

Takk for din lille erfaring :smile:

Fint å høre positive saker, men jeg har enda ikke funnet denne i sølv/svart designet, og det er ikke noen DVI kabel inkludert, noe som igjen øker prisen med ca 300-400 kr, og da går jeg heller for en Samsung om du skjønner. Så jeg har sett på den muligheten, men takk igjen :smile:

Mvh kjello2

Noen andre? :razz:

Lenke til kommentar

Noen som har gode erfaringer med spill på Hansol H530 eller H711, jeg vil helst høre ifra "hardcore" spillere angående dette da jeg vet at visse ser bedre forskjell enn andre, og noen underdriver mens andre overdriver... :wink:

Er det noen som anbefaler en CRT skjerm på 19" da, 19" er minimum om jeg skal ha CRT, og den MÅ være en EKTE flatskjerm, alltså, enten Sony sin Trinitron teknologi eller tilsvarende (DiamondTron for eksempel).

Kan ei koste mer enn ca 3500, og absolutt ikke over 4000.

Takk igjen :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...