Nichlas Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 For tiden bruker jeg en OEM-utgave av Windows XP Home, og vil oppgradere til Vista Premium når Vista blir sluppet. Jeg lurer da på om OEM-lisenser kan oppgraderes på lik linje med lisenser som ikke er OEM. Finner ikke svar på dette på sidene til Microsoft, så fint hvis noen kan avkrefte eller bekrefte om dette går an Lenke til kommentar
roac Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 For tiden bruker jeg en OEM-utgave av Windows XP Home, og vil oppgradere til Vista Premium når Vista blir sluppet. Jeg lurer da på om OEM-lisenser kan oppgraderes på lik linje med lisenser som ikke er OEM. Finner ikke svar på dette på sidene til Microsoft, så fint hvis noen kan avkrefte eller bekrefte om dette går an 7070801[/snapback] Såvidt jeg vet kan OEM oppgraderes, men jeg vet ikke om home vil kunne oppgraderes til premium, all den tid det er snakk om produkter rettet mot to forskjellige målgrupper. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Fant ikke så mye nyttig informasjon på Microsoft sin side, men jeg ville tro at XP Home kan oppgraderes til standard-versjonen av Vista og XP Pro til Premium hvis du kjøper en oppgraderingspakke. Hvis du kan oppgradere fra XP Home til Vista Premium lønner det seg vel å kjøpe en billig XP-utgave + oppgraderingspakka isteden for Vista Premium og sånn skal det nok ikke være. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Har ikke noe svar på dine spørsmål. Men kansje dette er interessant allikevel.... Hadde en tid tenkt å installere vista på maskinen min. Prøvde beta-verjon -86bit, men dette var en stor skuffelse. Det var nemlig slik at endel av utstyret montert på hovedkortet ikke hadde støtte i betaversjonen. (man bør derfor ha en rimelig ny ny og kraftig nok maskin for å kunne bruke vista). Det finnes derimot et godt alternativ for de som vil friske opp det gamle Xp med nytt utseende. Har testet dette selv og det fungerer fint på min maskin. Det er i tillegg gratis. Følg instalasjonsveiledningen nøye. Dette ser ut som Windows Vista. Nedlastning på http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enh...tion-Pack.shtml Endret 15. oktober 2006 av Mekotekniker'n Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Mange takk for svarene. Jeg får bare vente til Vista blir lagt ut for salg, og håpe på det beste Mekotekniker'n: den ser veldig fin ut, men det er egentlig ikke "eye candy" jeg er ute etter Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 du kan kjøre "Windows Vista Upgrade Advisor" da få du en pekepinn hva som må oppgradere av hardware og software o.l. hos meg kommer opp Vista Basic som valg, men anbefales oppgradering til Premium. kjører nå XP Home OEM http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...or/default.mspx lykke til Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 http://www.hardware.no/nyheter/programvare...til_vista/28147 ny link ;p Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Ah, det var jo akkurat det jeg var ute etter. Mange takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå