Gå til innhold

Kan XP Home (OEM) oppgraderes til Vista Premium?

Anbefalte innlegg

For tiden bruker jeg en OEM-utgave av Windows XP Home, og vil oppgradere til Vista Premium når Vista blir sluppet. Jeg lurer da på om OEM-lisenser kan oppgraderes på lik linje med lisenser som ikke er OEM. Finner ikke svar på dette på sidene til Microsoft, så fint hvis noen kan avkrefte eller bekrefte om dette går an :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For tiden bruker jeg en OEM-utgave av Windows XP Home, og vil oppgradere til Vista Premium når Vista blir sluppet. Jeg lurer da på om OEM-lisenser kan oppgraderes på lik linje med lisenser som ikke er OEM. Finner ikke svar på dette på sidene til Microsoft, så fint hvis noen kan avkrefte eller bekrefte om dette går an :thumbup:

7070801[/snapback]

Såvidt jeg vet kan OEM oppgraderes, men jeg vet ikke om home vil kunne oppgraderes til premium, all den tid det er snakk om produkter rettet mot to forskjellige målgrupper.

Lenke til kommentar

Fant ikke så mye nyttig informasjon på Microsoft sin side, men jeg ville tro at XP Home kan oppgraderes til standard-versjonen av Vista og XP Pro til Premium hvis du kjøper en oppgraderingspakke.

Hvis du kan oppgradere fra XP Home til Vista Premium lønner det seg vel å kjøpe en billig XP-utgave + oppgraderingspakka isteden for Vista Premium og sånn skal det nok ikke være.

Lenke til kommentar

Har ikke noe svar på dine spørsmål. Men kansje dette er interessant allikevel.... Hadde en tid tenkt å installere vista på maskinen min. Prøvde beta-verjon -86bit, men dette var en stor skuffelse. Det var nemlig slik at endel av utstyret montert på hovedkortet ikke hadde støtte i betaversjonen. (man bør derfor ha en rimelig ny ny og kraftig nok maskin for å kunne bruke vista).

Det finnes derimot et godt alternativ for de som vil friske opp det gamle Xp med nytt utseende. Har testet dette selv og det fungerer fint på min maskin. Det er i tillegg gratis. Følg instalasjonsveiledningen nøye.

Dette ser ut som Windows Vista. :thumbup:

Nedlastning på http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enh...tion-Pack.shtml

Endret av Mekotekniker'n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...