Gå til innhold

Mangel på hk! Ble jo lovet det ;( HELP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør legge ut den mailen/forespørselen som du sendte til PCMax der du spør om kortet hadde GLAN. I tillegg bør du legge ut svaret fra PCMax.

 

Dersom PCMax der bekrefter at kortet har GLAN, et svar som "ja det tror jeg" ville jeg i denne sammenheng tolket som et positivt svar, så bør PCMax innrømme at de har dummet seg ut. Det sier i tillegg ganske mye om butikken når en leser uttalelser som; "kameraten min var alene i butiken", og "han kan jo ikke vite alt om alle produktene". Makan til donald butikk. Det er helt normal kundeservice å svare på et slikt spørsmål, samt det å forvente et svar man kan stole på. Den eller de som prøver å sverte venomzorg på dette burde skjems. (PS! Jeg kjenner ikke ham!)

 

Det som står på hjemmesiden til PCMax vedrørende dette HK'et (LAN/GLAN) er totalt uinteressant! Venomzorg sendte mail til butikken der han ba om teknisk info på produktet, spesifikt spurte han om det var GLAN på produktet. En kan ikke da komme her og si at han burde forstått at det var vanlig LAN på kortet pga av faktorer. Og returportoen, de av dere som lar webshoppene herse med dere er naive. Hvorfor i all verden skal de få lov til å tjene så mye som en krone på sin egen uvitenhet?

Lenke til kommentar

Henna: sannheten er at det svaret PCmax ga, var etter å ha lest i manualen og studert kortet. Begge parter har like mye skyld i denne saken, men det kunne vært unngått om Asus ikke delte med den samme manualen til alle hovedkortene. Videre om man sporer opp nummeret som er printet på Broadcom chip'en på hovedkortet, får man opp BÅDE 10/100 og 10/100/1000.

(en japseside)

 

Hvor ligger skylden da?

Selger, Asus, kjøper eller alle sammen?

 

S-Blazer

-Honda Civic '91 selges 38000,-. [email protected] for mer info (bilen er stylet og uten rust)

Lenke til kommentar

At Asus ikke merker hovedkortene sine bra nok er IKKE kundens problem.

 

****: Jeg solgte en Toyota Corolla i går. Jeg sjekka på utsiden av hele bilen, og jeg kunne ikke finne ut om den hadde servostyring. Og alle disse helsikes Corollaene har jo den samme manualen. Svarte..

Lenke til kommentar

Den 2002-11-07 14:23, skrev S-Blazer:

Henna: sannheten er at det svaret PCmax ga, var etter å ha lest i manualen og studert kortet. Begge parter har like mye skyld i denne saken, men det kunne vært unngått om Asus ikke delte med den samme manualen til alle hovedkortene. Videre om man sporer opp nummeret som er printet på Broadcom chip'en på hovedkortet, får man opp BÅDE 10/100 og 10/100/1000.

(en japseside)

 

Hvor ligger skylden da?

Selger, Asus, kjøper eller alle sammen?

-----

Det som i hvertfall er klinkende klart er at det IKKE er kjøpers ansvar når han har vært i kontakt med butikken. Det er overhodet ikke tvil om at dersom venomzorgs fremstilling er korrekt så har PCMax "drede på draget for å sei det på Stavangersk". Dersom PCMax var usikre på dette spørsmålet så burde de tatt kontakt med produsenten.

Lenke til kommentar

Noen syns kanskje jeg er helt på villspor med denne påstanden, men hver gang en webshop refererer til lovverket og sier at det er sånn saken må bli, lager kundene en stor sak ut av det på forumet. Greit, noen av sakene hører hjemme her, men når man stadig vekk leser innlegg som: "mottok vare X idag fra forhandler XX, og de hadde glemt jalla-jalla vare. Fordømte tullinger!!!" er man nødt til å spørre seg selv hvor mange av forumets brukere som tenker på konsekvenser av slike utspill :/

 

Slik jeg har oppfattet det, har PCmax opplyst om angrerett om man ikke er fornøyd med produktet.

 

Og for å sette prikken på i'en:

I det Venomzorg bestillte hovedkortet, bestillte han LAN modellen og ikke GLAN som er Gigabit nettverks modellen. Han fikk dermed det han betalte for, nemlig LAN utgaven.

Lenke til kommentar

virkar som saken er bob-bob.... men selger bør vite kva han selger.....

 

saken er vel dårleg reklame for PCmax.. og det blir ikkje bedre når dei klager på at det berre var ein person på jobb... masse nye produkt osv... IKKJE interessant for oss som handlar der, slike ting skal ikkje gå utover kunden(e)...

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si sikkert at PCMax har driti på draget, siden jeg ikke kjenner fullt ut opplysningene PCMax ga før kjøpet ble avtalt, men for å summere opp litt:

 

1) S-Blazer: Hvis utgangspunktet for misforståelsen er en dårlig manual, så ligger kanskje "skylden" hos produsent, men siden kjøpet kun er en avtale mellom kjøper og selger så er det selger som må svare for alle gale opplysninger de har gitt. Hva selger så foretar seg overfor produsent er en sak som er kjøper uvedkommende.

 

2)Snekker'n: Jeg er enig i at det er uprofft av PCMax hvis de har gitt gale/uklare opplysninger om sitt produkt. Det er selger (her PCMax) som er den profesjonelle parten, og som proff-aktør har du et ansvar som bl.a. innebærer at du må kunne gi korrekte opplysninger om det du selger.

 

3) S-Blazer igjen: Du blander stadig inn angreretten, men det er ikke den vi diskuterer her. Angreretten gjelder kun hvis det ikke er noen mangel ved en vare. Hvis det er en mangel ved varen gjelder vanlig reklamasjonsrett hvor selger må dekke alle omkostninger.

 

Når det gjelder din prikk over i'en, så er du i hvertfall innom det saken gjelder: Hvis kjøper hadde fått opplyst før kjøpet at han kun kjøpte et LAN-kort gjelder angreretten slik PCMax (og du hevder), men hvis han fikk opplyst at kortet støttet GLAN (slik han selv hevder) gjelder reklamsjonsretten.

Lenke til kommentar

Yalla yalla. Merkelig så nært knyttet S-Blazer var med den butikken da?!?! Skulle nesten tro at du var ute etter å henge ut VenomZorg....

 

PS. Jeg har handla med VenomZorg privat uten problemer, selv da det tok lang tid før VenomZorg fikk produktene av meg så ble det ikke lagd oppstyr av den grunn.

 

Det kan godt være at "skylden" burde deles, men kjøper som ber om ekspertråd fra en "seriøs" leverandør skal kunne stole på det den "seriøse" leverandøren sier...

Lenke til kommentar

Dette begynner virkelig å ta av.....Venomzorg hvorfor tar du ikke bare med det kortet til butikken,og leverer det tilbake(fått med meg at du bor på Gjøvik),så drar du til en annen butikk å kjøper det kortet du "egentlig" skulle ha?Tungvint ?Helt klart.Krangle så j*vlig pga 120 kroner...helt på jordet. Det er tydelig at denne saken ikke blir løst her på forumet,så jeg foreslår at du stopper før du går for langt.

Selvom Pcmax har fått mye pepper i denne utrolige lange posten.så er jeg ikke sikker på om det har så veldig stor betydning ovenfor de faste kundene(vi vet hva vi får:Kjempe god service)

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen har gått for langt. Venomzorg får opplyst at kortet har GLan eller mest sannsynlig har GLan. Når dette viser seg og ikke stemme, så er det en mangel. Samme om PCmax har sagt de ikke er 100 % sikker.

 

Quote:


Den 2002-11-06 11:04, skrev Cristhian:

Saken er litt annerledes. Jeg kan sikkert vise dere mailene jeg sendte han med informasjon om at han kunne angre på kjøpet hvis varen ikke tilfredsstilte hans krav. Vi ønsker selvsagt ikke kunder som føler at vi lurer dem, men jeg opplyste helt klart om at hvis varen ikke var slik han ønsket, har han mulighet for å angre på kjøpet. (14 dager fra han mottok varen).


Vi føler at vi ikke er pliktet til noen som helst ting da alt ble forklart ganske greit. Vi sa vi ikke var 100% sikre på om kortet hadde Gigabit LAN.


 

PCmax, dere gir ham informasjon om at kortet mest sannsynlig er med GLan. Det stemte derimot ikke, altså en mangel. Forbrukerkjøpslovens $ 30 sier; Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Så hva sier dere PCmax? Er det ikke en mangel? Hadde det ikke snart vært på tide å betale denne ubetydelige summen for frakten? Riktignok har kanskje Venomzorg krevd litt mye i begynnelsen, men kunden har (nesten) alltid rett. Så frakten burde han slippe uansett. Velger dere å være enda snillere, så er det opp til dere..

 

Det hadde ellers vært sååå kult å fått se alle mailene mellom Venomzorg og PCmax. Hvorfor? Jo, fordi da får vi vite NØYAKTIG hva som har blitt sagt.

 

Uansett, jeg slutter ikke å handle hos PCmax pga. dette. Finnes mye verre eksempler på alle nettbutikker, og et slikt problem som dette skal jeg klare å unngå.. Jeg slutter heller ikke å handle hos Komplett eller Netconnection bare fordi de har hatt et par uheldige episoder! (men hvis prisen er lik på PCmax og PSData.. da er det ingen tvil!)

 

Verken Venomzorg eller PCmax har oppført seg eksemplarisk, men jeg ønsker dere begge lykke til! Håper dere blir enige og kanskje får litt ny innsikt begge to. :smile:

 

*venter forventningsfult på neste innlegg av PCmax*

Lenke til kommentar

Det er vel ikke beløpet men prinsippet som er viktigst i denne saken.

PcMax har gitt noen diffuse opplysninger om en vare,

da mener jeg de kunne vert så voksene at de sa ok vi har muligens villedet kunden dette beklager vi og dekker frakten, da hadde saken vert ute av verden.

Driver selv innen serviceneringen og har måttet rime meg på betraktelig høyere beløp enn det er snakk om her bare for å få kunden fornøyd

Lenke til kommentar

Venomzorg! Ja, du har postet en mail fra PCmax. Men jeg trodde de hadde sendt deg flere..? Men de vil du kanskje ikke vise? :razz:

 

Jeg står på din side, Venomzorg, men stiller spørsmålstegn ved måten du går fram på. Og ja, jeg stiller spørsmålstegn ved måten PCmax går frem på også! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...