Gå til innhold

Mangel på hk! Ble jo lovet det ;( HELP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mail fra pcmax:

Hei.

 

Vi har allerede snakket med dem og de er enige i at ut ifra de opplysningene vi sitter med og mailene vi har på vår maskin,

så vil vi ikke på noen måte gå med på noe krav fra deg. Om du ikke er fornøyd med produktet,

kan du alltids benytte deg av angrefrist loven. (14 dager).

Personen vi snakket med heter Pia Pedersen (Oslo).

 

 

MVH

 

PCMAX

 

 

dette er bare piss, det eneste som betyr noe er at varen hadde mangler og at jeg har rett til og heve kjøpet uten utgifter. pcmax nekter og følge kjøpsloven, det er kriminelle vi snakker om her.

Lenke til kommentar

Da er det vel best å få noen fra forbrukerrådet til å bekrefte det du sier. Det virker som om PCMax ikke stoler på deg :sad: Dette er helt på trynet! Ring forbrukerrådet og forklar historien fra a til å og forklar at pcmax ikke innretter seg etter forelegg fra deg, og spør om det er noen hos dem som kan ringe til pcmax for å få en slutt på saken. En kan jo si at denne posten på et så stort forum vil ikke akkurat fremme pcmax sine interresser, men er det noen her fra pcmax til å forklare sitt syn på dette. NEI!? Ergo ta kontakt med forbrukerrådet og få dem til å ta en telefon til pcmax og bli ferdig med det!

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Nå har jo en fra PCmax svart da, dersom du gidder lese hele saken. Svaret var litt ullent, det må jeg medgi.

 

Forøvrig så er forbrukerrådet ofte veldig enig når man ringer. Selvfølgelig er de det!! De har jo bare hørt saken fra en side.

 

I stedet for faktisk å sende saken til forbrukerrådet, så bitcher han her i forumet. Og lager en gøyal nick. Tror ikke han får nytt kort ved å drive på sånn.

 

Dersom forbrukerrådet fortsatt står på sitt etter at de har undersøkt saken (dvs fått begge versjoner med DOKUMENTASJON) og fortsatt PCMAX står på sitt, se da er det på tide å klage i forumet.

 

Dersom man har en dårlig sak derimot, så er det jo ingen vits å sende saken til forbrukerrådet. Da er det bedre å lage masse dårlig publisitet for webshoppen i forumet.

 

Sinnsykt useriøst, spør du meg.

Lenke til kommentar

Hm... Må si jeg er enig i det noen personer mener om at folk ikke alltid vet hva lovene sier. Har selv erfart noen ganger når jeg står i en butikk og handler, at folk lager sine egne regler eller bruker regler som andre firmaer gir.

At firma X gir forlenget garanti og service, vil dermed ikke si at alle andre firmaer skal gjøre dette. Når loven sier at garanti og annet dilldall er X og en butikk forbedrer den til XY, tror mange at det er XY som er skrevet i lovverket. (kanskje litt dårlig forklart dette her, men fant ikke på noen bedre måte å si det på..)

 

Til Venomzorg eller hva du nå heter; Du har ikke krav på noe mer enn at butikken hever kjøpet ditt og du får igjen summen du har betalt for produktet du kjøpte minus fraktkostnadene. Noen firmaer velger å betale tilbake fraktkostnader, men dette tror jeg avhenger GANSKE mye av måten ting blir sagt på. (sier du: "Hei din dritt, gi meg penga tilbake!" kan du regne med at du får et negativt svar tilbake)

 

Men hva er så farlig med at produktet ikke har 1000 Mbit LAN? Du får jo uansett ikke utnyttet det skikkelig om ikke de andre maskinene du sitter i nettverk med har likedant kort. 10/100 holder til mer enn nok spør du meg. En maskin som står som server eller noe slikt har mer bruk for GLAN enn en som brukes til vanlig bruk.

 

Et godt råd: ta det du får og hold kjeft!

 

S-Blazer

Trofast kunde hos firmaet som nevnes i denne tråden :evil:

Lenke til kommentar

Helt ærlig; jeg tror ikke han kommer noe lengre enn til å få dekt det han ga for varen. Frakten kan han glemme. Forøvrig:

 

Venomzorg bor i Gjøvik (fant ut det på auksjonene han har på QXL) og et rask søk på telefonkatalogen (ja, jeg kjeder meg ikveld!) opplyser også etternavnet hans.

 

Gjett hva? Ikke engang i skattelistene! har vi å gjøre med en drittunge under 18 år her?

 

*fnys!*

 

S-Bazer

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 21:18, skrev S-Blazer:

Helt ærlig; jeg tror ikke han kommer noe lengre enn til å få dekt det han ga for varen. Frakten kan han glemme. Forøvrig:


Venomzorg bor i Gjøvik (fant ut det på auksjonene han har på QXL) og et rask søk på telefonkatalogen (ja, jeg kjeder meg ikveld!) opplyser også etternavnet hans.


Gjett hva? Ikke engang i skattelistene! har vi å gjøre med en drittunge under 18 år her?


*fnys!*


S-Bazer


 

sssh, er det info om meg du vil ha?!

Ja jeg er under 18, 17 år og 6mnd faktisk.

Ja jeg bor i gjøvik, Skybergveien bor jeg i! ta deg en tur så kan vi chatte litt, hadde hvert fint.

 

Frakten kan han glemme?! haLLOo...

mangel på vare, sier seg selv at jeg ikke skal ha noen utgifter for og få byttet varen.

Her blir jeg 2 ganger lovet at kortet har 1Gbit lan.

tenk deg selv åssen du ville reagert?!

 

 

og alle sammen: Slutt med det våset "hva skal du med 1Gbit lan" Når det tid kommer at 1Gbit lan tar over så må jeg ut med flere 100 lapper for et slikt kort. morro det når det egentlig skal være intigrert.

 

at jeg skal ha penger tilbake for frakten er det ikke tvil om, sjekk kjøpsloven du gutten min!

Lenke til kommentar

Hvis de mailene han har vist her er sanne, så må jeg si at jeg støtter kunden her. Har webshopen sagt at kortet har gbit lan, så er det deres problem. Om de vil gi han et kort med gbit lan eller det er opp til dem. Han har uansett krav på å få hevet kjøpet, og webshopen skal betale frakt begge veier. Har aldri handlet hos pcmax, og lysten til å gjøre det blir ikke akkurat større av sånn her...

Lenke til kommentar

Jeg er lei av denne diskusjonen, det virker som om dere kun er ute etter å henge ut hverandre. La forbrukerrådet ta over hele greia. Legg inn en update når det har løst seg. Virker helt borti natta å angripe VenomZorg da han kun prøver å få tips om hva han skal gjøre (håper jeg for hans del).

 

Dette er vel egentlig en sak mellom pcmax, VenomZorg og forbrukerrådet (om VenomZorg ber om deres hjelp). Hvis ikke må jeg vel si meg enig i at det virker som om kravet er bull, og dette er kun en måte å spre møkk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 20:42, skrev S-Blazer:

Til Venomzorg eller hva du nå heter; Du har ikke krav på noe mer enn at butikken hever kjøpet ditt og du får igjen summen du har betalt for produktet du kjøpte minus fraktkostnadene. Noen firmaer velger å betale tilbake fraktkostnader, men dette tror jeg avhenger GANSKE mye av måten ting blir sagt på. (sier du: "Hei din dritt, gi meg penga tilbake!" kan du regne med at du får et negativt svar tilbake)


Selvsagt er det et stort poeng å være høflig, noe som du faktisk burde tenke på selv også. Når du i en annen post skrev:

Quote:

Gjett hva? Ikke engang i skattelistene! har vi å gjøre med en drittunge under 18 år her?


...så synes jeg du burde tenke på hvordan du selv uttrykker deg.

 

Forøvrig så er loven klar. Hvis selger har gitt gale opplysninger så er det en mangel ved varen, og kunden har rett til å få dekket alle kostnader inkludert renter ved heving av kjøpet. Det som er uklart i tilfellet her er om PCMax ga tydelig uttrykk for at de ikke visste om det var GLan, eller om de sa at det var GLan på kortet. Hvis de sa at det var GLan der så spiller det ingen rolle om de bare siterte manualen eller misforsto den. De gjorde en feil og må som selger rette opp denne. Kjøpsloven er klar her.

 

Quote:


Et godt råd: ta det du får og hold kjeft!


Godt råd for hvem? For selger som deretter kan fortsette å belaste kundene for sine egne feil? Hvis kjøpers fremstilling er korrekt er det ingen grunn til å gi seg.

Lenke til kommentar

Hoi.

Det har blitt framsatt endel nokså kategoriske påstander i denne tråden, som overhode ikke er i samsvar med gjeldende rett.

Jussen på dette området er imidlertid nokså grei - dette er et tema som studentene lærer første året på universistetet. Det som derimot ikke er greit, er faktum. Hva har egentlig skjedd? Før vi får vite det, er det umulig å diskutere dette på annet enn et teoretisk nivå...

 

Legg ut e-postene her i forumet, så skal dere få et klart svar!

 

--

Henning H

Lenke til kommentar

Denne saken stinker rett og slett fra begge parter. Hvis gigabit interfacet er så hinnsides viktig for deg, hvorfor prøver du da ikke finne det ut selv? Det tar det UNDER MINUTTET på nettet. For meg virker kunden som en slu ,sleip og kanskje lat kar.

 

Pcmax på den andre siden GIDDER ikke finne ut av saken, sikkert en eller annen slapp lærling som sitter og leser mailen og er for opptatt på IRC til å gidde å finne ut av det.

Lenke til kommentar

Et fornuftig innlegg, Han Henning.

 

Jeg har hele tiden tatt forbehold om at kjøpers fremstilling er korrekt når jeg har skrevt at han har krav på å slippe å betale porto.

 

Kjøper gjenga (på side to) epost fra PCMax:

Quote:


Hei.


Våre kort har:


* Gigabit lan (RJ-45 står det i manualen)

* SPDIF bracket. (dvs det er 5.1 lyd på den)

* IEEE 1394 (dvs Firewire bracket)

* S-ATA


MVH


PCMAX


Hvis dette er korrekt og den fulle sannheten, så skulle det vel være klart at kjøper har rett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...