Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Mangel på hk! Ble jo lovet det ;( HELP


Anbefalte innlegg

Desverre så har HK produsentene funnet ut at de kan spare penger ved å trykke bare en type manual til en hele serie med HK. I dette tilfellet A7V8X, samme om det har GLAN eller ikke. Derfor kan sånne feil oppstå når du ser i manualen. Fysisk tror jeg ikke du kan se forskjellen mellom et som har GLAN og et som ikke har GLAN.

 

Men jeg vil fortsette å fremheve at websidene sier A7V8X/LAN/SATA og ikke A7V8X/GLAN/SATA.

---

Det er IKKE poenget. Poenget er at dersom jeg ber om info om et produkt fra et firma så må jeg kunne stole på at den infoen er korrekt. I min jobb så kjøper jeg inn utstyr for et oljeselskap for titusenvis av kr per uke. Jeg har ikke noe annet valg enn å stole på den infoen som selger gir meg. Når jeg mottar varen, mottar jeg også dokumentasjonen. Hvorfor tror du at han ba om info i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-06 12:55, skrev henna:

Hvorfor tror du at han ba om info i utgangspunktet?


Fordi han ikke gadd å gjøre litt research. :razz:

 

Jeg prøver ikke å forsvare PCMax. Men det som skjedde er uheldig. Og det er klart at de burde nok svart noe annet enn ja i dette tilfelle.

 

Men så er det med påliteligheten da. Jeg er enig at han egentlig skulle kunne ha full tro til det PCMax svarte.Men på en annen side, hvis du ringer Microsoft og spør om hva som er best av Win XP og Linux. Hva tror du svaret er da? :razz:

 

Dagens motto: "Knowledge is Power!" :grin:

 

_________________

AMD XP 1800+@2000+

Abit KR7A-RAID

512Mb TwinMOS PC2100 DDR

Creative Geforce 3 Ti 500

Quantum Fireball Plus AS 20 GB

2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0

Plextor 40/12/40

Chieftec DX-01BL-D

 

[ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-11-06 13:11 ]

Lenke til kommentar

se her hva pcmax skriver:

Quote:


Hei.


Våre kort har:


* Gigabit lan (RJ-45 står det i manualen)

* SPDIF bracket. (dvs det er 5.1 lyd på den)

* IEEE 1394 (dvs Firewire bracket)

* S-ATA


MVH


PCMAX


se hva det står: Våre kort har 1Gigabit lan, det står IKKE kanskje eller Vi er ikke sikker.

Jeg snakket med forbrukerrådet på telefon istad og de sier at jeg har krav på enten et hovedkort med de spesifikasjoner eller og heve kjøpet og UANSETT skal jeg ha igjen for porto begge veier.

 

Sendte mail til pcmax om dette men fikk svar at de ikke godtar noen av delene, så jeg skal ringe tilbake til forbruker rådet og få de til og ringe pcmax. Dette er jo brudd på kjøpsloven. helt klat.

 

mvh en grætin anders

 

edit: skrivefeil

 

[ Denne Melding var redigert av: venomzorg på 2002-11-06 13:41 ]

Lenke til kommentar

Er du sikker på at det er dette PcMAX skrev til deg? Eller har du redigert litt??

 

Har kjøpt mye hos PCmax, og det har skjedd mange rare feil og misforståelser opp igjennom. De er ikke feilfrie. Men min erfaring er at de gjør opp for seg når de har feil. Dette kombinert med lave priser har gjort at jeg har brukt dem, selv om endel har vært irriterende. Det er ikke snakk om en gjeng svindlere.

 

Jeg kan være enig i at det er dårlig av PCMAX å ikke vite hva slags kort de selger, men ifølge PCMAX så sjekket de så godt de kunne og ga beskjed om at det ikke var 100% sikkert at kortet hadde GLAN. Du fikk beskjed om at det kunne returneres pga de nevnte problemene.

 

Resten blir ord mot ord. Hvem som skal betale returportoen er avhengig av hva som står i/ hvordan man tolker mailene mellom dere. Du har uansett ikke rett på et GLAN HK. Sjekk hva forbrukerrådet sier igjen. Legg merke til at du skal få pengene igjen ELLER nytt kort. Det er opp til butikken, ikke deg. Forbrukerråd har jeg forøvrig null tiltro til. Her har de uttalt seg uten å sjekke butikkens versjon? Det er jammen meg seriøst!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 13:52, skrev venomzorg:

det er akuratt dette de skrev til meg, det eneste jeg har redigert er og ta vekk et visst navn.

ja dere ser jo selv at de sier det er 1Gbit lan, ikke kanskje ikke noe anna tull.

dette er helt på tryne.


 

Hvis du er så jævlig missfornøyd. Hvorfor hever du bare ikke kjøpet? Hadde jeg gjordt. :razz:

Lenke til kommentar

Hvis det du sier stemmer har du retten på din side. PCMAX må gi deg pengene tilbake o du returnerer varen. Også for portoen.

 

Dumt av PCMAX og gå inn med innlegg her om det du sier stemmer. Tror ikke dem får nye kunder av det. Jeg handler hos Psdata. Sikkert noen som har hatt problemer der også. Hvis noe ikke har svart til forventningene eller noe har gått galt har jeg bare tatt en telefon inn til PS data. Alt har ordnet seg med en gang uten diskusjon. Etter at jeg bare beynte å bruke PS har jeg har aldri hatt problemer. Ikke alltid billigst, men billig nok.

Lenke til kommentar

For det første, trenger du virkelig Gigabit nettverkskort, og ONBOARD gigabit nettverkskort? Alle vet jo at onboard nettverkskort kun er en nødløsning.

 

Kjøp heller et robust Gigabitkort hvis du trenger det sier nå jeg. Onboard er FY FY!

Lenke til kommentar

et slikt kort koster 600 kr, når de har lovet meg det og jeg ikke får det er det rart jeg reagerer?!

Ja dette er meget dårlig av PCMAX når de skriver så klart at kortet har 1Gbit lan.

Ja jeg vil oppheve kjøpet men de skal betale porto begge veier, det sier forbrukerrådet at jeg har krav på.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 11:04, skrev Cristhian:

Saken er litt annerledes. Jeg kan sikkert vise dere mailene jeg sendte han med informasjon om at han kunne angre på kjøpet hvis varen ikke tilfredsstilte hans krav. Vi ønsker selvsagt ikke kunder som føler at vi lurer dem, men jeg opplyste helt klart om at hvis varen ikke var slik han ønsket, har han mulighet for å angre på kjøpet. (14 dager fra han mottok varen).


Han sender oss så en mail hvor han krever at vi gir han et Gigabit LAN kort til 650,- eller mer gratis. Vi føler at vi ikke er pliktet til noen som helst ting da alt ble forklart ganske greit. Vi sa vi ikke var 100% sikre på om kortet hadde Gigabit LAN.


Vi ville egentlig ikke gå så langt som til å svare på dette i offentligheten, men slik saken er nå

ble dette dessverre løsningen å ta.



 

Dette må du da kunne finne ut av? Skulle ta meg 4 minutter med google, og jeg jobber ikke i ei hardware sjappe. Kundeservice heter det!

Lenke til kommentar

Enkelte her har tydeligvis fremdeles ikke fått med seg poenget. Han har kjøpt en vare som skal oppfylle hans spesifikasjoner. Han har til og med bedt leverandøren om å bekrefte dette. Når så varen ikke oppfyller disse spesifikasjonene så må leverandøren sørge for å levere en ny vare. Benytte seg av angreretten, hva i all verden har det med poenget å gjøre? Dersom varen ikke hadde virket, svart til forventningene eller at han ikke likte fargen. Men når varen ikke oppfyller spesifikasjonene så må leverandøren ordne opp.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 13:04, skrev Cappo:


Jeg prøver ikke å forsvare PCMax. Men det som skjedde er uheldig. Og det er klart at de burde nok svart noe annet enn ja i dette tilfelle.


Men så er det med påliteligheten da. Jeg er enig at han egentlig skulle kunne ha full tro til det PCMax svarte.Men på en annen side, hvis du ringer Microsoft og spør om hva som er best av Win XP og Linux. Hva tror du svaret er da? :razz:


Dårlig sammenligning, da han spurte en selger om en faktaopplysning og ikke om en subjektiv mening.

 

Nå er det faktisk slik at norsk lov er laget for å beskytte kjøpere mot feilopplysninger. Opplysninger selger gir (mht. pris, kvalitet, innhold eller annet) er bindende også når de er feil, så sant kjøper ikke forsto eller burde forstått at opplysningen er feil.

 

Forutsatt at e-posten kjøper viste til over er korrekt, så er dette en helt klar sak. Selger har tabbet seg ut og må derfor også ta støyten.

Lenke til kommentar

Dette er for dårlig pcmax!, jeg synes dere bør rydde opp i dette, jeg hadde aldri kjøpt varer av dere når dere er så vriene, er ikke kundene viktigst?

 

dere kunne jo f.eks slå av noen hundrelapper på ett kort som har Glan, eller lignende, men istedet velger dere å være så tverre at man må pusse forbrukerrådet på dere.

 

Fysj og fy, jeg foretrekker butikker som lever for kunden, ikke for hvor mye småpenger de kan spare

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 14:13, skrev Cappo:

Quote:


Den 2002-11-06 14:07, skrev Shrike:

Dette må du da kunne finne ut av? Skulle ta meg 4 minutter med google, og jeg jobber ikke i ei hardware sjappe. Kundeservice heter det!


 

4 minutter? 30 sek. :smile:

 

Bare se
. :razz:

 

 

14.4 modem her ;P *kremt*

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 14:21, skrev TettSpaden:

dere kunne jo f.eks slå av noen hundrelapper på ett kort som har Glan, eller lignende, men istedet velger dere å være så tverre at man må pusse forbrukerrådet på dere.


 

Ikke så enkelt det når de overhodet IKKE har kortet med GLAN. :razz:

Lenke til kommentar

Innlegget utarter etter hvert, blir nok flamet for denne, men nå er jeg lei av sutringa:

 

De burde helt klart vært hundre prosent sikre på hva slags kort de selger. Tenker at de skjerper inn de rutinene etter denne treaden. Det er ingen webshoper som liker slik publisitet. Men ifølge PCmax så skrev de at de ikke visste om kortet hadde Gigabit lan.

 

Så kan man jo si at, tja da gidder jeg ikke kjøpe hos dem. Men når man så velger å kjøpe allikevel så tar man en risiko. Da kan du ikke regne med mer enn returrett. Du "kunne" jo gjort litt research selv også da. Bare av prisen så kan du se at det må være feil kort. Jeg har selv akkurat shoppa hovedkort og jeg trengte ikke engang spørre PCmax for å skjønne at dette var den strippa utgaven.

 

Men selvfølgelig, er du ni år gammel, og din forrige pc var en playstation, så blir det kødd. (Skjønner jo at du ikke er det, da)

 

Forøvrig har veldig mange på dette forumet veldig urealistiske holdninger til hva man kan forvente av en webshop. Og når de ikke får det som de vil så hauser de opp saken her i HW sammen med resten av menigheta. Kverna går i "Så er det f... hel... webshop. Skal aldri kjøpe der mer. Kjøp hos komplett heller. Nei vent, de selger jo brukt utstyr. Kjøp hos Databutikken, nei vent, de leverer aldri. Jaa, kjøp hos Microplex. De leverer fort."

 

Bare synd at det eneste du får kjøpt er et kabinett fullt av vifter... Stå på gutter: Kunden har jo alltid rett!

 

Moral: Kjøper du pc på webshop må du gjøre god research og sjekke mange steder. De som står i butikkene har ikke tid til å holde lanken. Synd, men sant.

 

Til slutt. Godt mulig at du har rett i denne saken, men du har uansett ikke krav på mer enn protoen dekka. Nytt kort tror jeg du kan glemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...