aspstein Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Benchmarka også litt i dag med min HP dv9074 med disse spesifikasjonene: GFX: NVIDIA GeForce Go 7600 CPU: AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-56 @1809 MHz MEM: 1008 MB Fikk denne scoren på 3DMark 06: 2138 SM2.0 Score: 843 HDR/SM 3.0 Score: 782 CPU Score: 1214 Er ikke kjent med å benchmarke, men er ikke dette dårlige verdier i forhold til spesifikasjonene? 7082535[/snapback] Du må slå av strømsparingen på maskinen og sette alt til maks ytelse i driveren. Det burde skaffe deg endel mer. Du kan også klokke det skjermkortet ditt ganske langt. Lenke til kommentar
Heffie Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Ok! Har slått av strømsparingen nå, men hvordan forandrer jeg driveren og klokker skjermkortet? Vet at klokkingen er rimelig komplisert men hadde det kanskje vært mulig å gi meg en liten innføring? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Ok! Har slått av strømsparingen nå, men hvordan forandrer jeg driveren og klokker skjermkortet? Vet at klokkingen er rimelig komplisert men hadde det kanskje vært mulig å gi meg en liten innføring? 7082993[/snapback] Du kan forrandre driveren ved å høyreklikke på desktopen din og velge properties > settings > advanced > og så geforce eller nvidia skal det stå på en fane der. Der kan du velge performance and quality settings. Der kan du velge 3dmark som profil og så kan du deretter sette over alle ting til maximum performance. Den enkleste formen for overklokking er å trykke start > run > regedit > Hkey_local_machine > software > Nvidia corporation > global > nvtweak Der høyreklikker du i vinduet til høyre velger new > string value og kaller den for coolbits. Deretter høyreklikker du på den nye som heter coolbits der og velger "modify". Og så setter du inn 3 som "value data". Nå stenger du dette vinduet og så får du opp et valg i driveren som heter overklokking Lenke til kommentar
Heffie Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Ok! Har slått av strømsparingen nå, men hvordan forandrer jeg driveren og klokker skjermkortet? Vet at klokkingen er rimelig komplisert men hadde det kanskje vært mulig å gi meg en liten innføring? 7082993[/snapback] Du kan forrandre driveren ved å høyreklikke på desktopen din og velge properties > settings > advanced > og så geforce eller nvidia skal det stå på en fane der. Der kan du velge performance and quality settings. Der kan du velge 3dmark som profil og så kan du deretter sette over alle ting til maximum performance. Den enkleste formen for overklokking er å trykke start > run > regedit > Hkey_local_machine > software > Nvidia corporation > global > nvtweak Der høyreklikker du i vinduet til høyre velger new > string value og kaller den for coolbits. Deretter høyreklikker du på den nye som heter coolbits der og velger "modify". Og så setter du inn 3 som "value data". Nå stenger du dette vinduet og så får du opp et valg i driveren som heter overklokking 7083423[/snapback] Takk for flott innspill, men er det ikke veldig lett å trå feil når man er helt ny på området og aldri har overklokket tidligere? Dessuten, skal jeg utelukkende forandre på de grunnleggende innstillingene til skjermkortet eller også de avanserte? Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 jepp, blir som aa trimme en bilmotor naar du skal konkurere mot utrimma biler 7075207[/snapback] Ville heller sagt at det er som å ha konkuranse med og ha høyest hastighet på spedometeret, og bil har orginalt 17" men du setter på 13" for å få spedometere til og vise mer enn du i realiteten kjører Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå