Gå til innhold

Problem med avspilling av 720p

Anbefalte innlegg

Jeg har en bror som har problemer med å få 720p hdtv til å fungere skikkelig. Hvis han prøver å spille de av (med vlc) har de relativt dårlig framerate, og i perioder er det verre. Virker som om den ikke klarer det i de områdene med høyest bitrate, men specsene burde da kunne klare det :dontgetit:.

Noen ideer?

specs:

AMD Athlon 3000+ (ikke 64 bit)

1 Gb ram

Ati 9800 pro (128mb versjon)

edit: vet at det ikke er videoen det er noe galt med, siden de funker helt perfekt på min egen pc

Endret av the_zombie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skjermkortet ditt støtter nok ikke dette.

7070281[/snapback]

Det er nok overhode ikke problemet. Har selv kjørt videosnutter på 1920x1080 uten problemer med lignende hardware (Athlon XP 2500@3200, 1GB ram og Radoen 9800Pro).

Hvor spilles dette fra? Harddisk? Er den isåfall defragmentert?

Lenke til kommentar

Prøv CoreAVC (koster litt penger, men definitivt verdt det) codec til h.264 - denne fungerer veldig godt sammen med Media Player Classic (!).

Om han bruker FFDshow så pass på at det er CoreAVC som tar seg av decoding. Dette gjøres enklest med at han går i innstillingene til FFDshow under "codec", velg disable på h.264. Haali Media Splitter er også en fin ting sammen med h.264.

Jeg hadde samme problem. Den maskina er vel akkurat på grensa til at en kan få spilt av 720p skikkelig.

Lenke til kommentar

Har hørt at man minimum trenger 3GHZ cpu og 1gb med minne for å kjøre HDTV med 1080p.

Testet dette på min maskin å da brukte jeg 50% av CPU & 800MB minne når jeg spilte den av med mediaplayer.

Har AMD64 XP3500, x1900GT og 1gb minne.

Lenke til kommentar

Er klippet du proever aa spille 720p eller 1080p? Spiller liten rolle om du bare viser 720p paa skjermkortet om du maa dekode 1080p. x264 kan ogsaa aksellereres av ATI x1000 serien og Nvidia GF 7 serien. Saa jij1984 har rett - skjermkortet hans stoetter ikke HW dekoding og alt faller paa CPU'en.

Itw - Du klarer deg med lite CPU fordi X1900 kortet ditt tar over mye dekoding (om det var en H264 fil), mens 9800 kortet til orignal posteren ikke kan gjoere dette.

Mye om H.264 - http://en.wikipedia.org/wiki/H.264

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

*låner tråden litt:)*

Jeg går jo med store planer om å bygge meg en media pc, men har da skjermkortet noe å si, for å spille av HDTV?

Eller holder det bare med CPU & minne?

Har lagd en tråd om den jeg har tenkt å kjøpe men har ikke fått noen svar der, så om noen av dere med peil hadde orket å kikket på den så jeg vet om den holder så hadde det vært knall!!

LINK til mediapc'n

Lenke til kommentar

Avhenger mye av hva slags HD fil du planlegger aa kjoere det. En vanlig .TS fil er ren MPEG2 som kan hardware aksellereres av det som er av grafikk kort. Mens en h264 fil som det er snakk om i denne traaden trenger nyere hardware som ATI X1000 eller GF7 kort eller kraftigere CPU. Vaerre er det med proprietaere greier som er helt avhengig av CPU og kun kan bruke GPU til skalering av resultatet.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Avhenger mye av hva slags HD fil du planlegger aa kjoere det. En vanlig .TS fil er ren MPEG2 som kan hardware aksellereres av det som er av grafikk kort. Mens en h264 fil som det er snakk om i denne traaden trenger nyere hardware som ATI X1000 eller GF7 kort eller kraftigere CPU. Vaerre er det med proprietaere greier som er helt avhengig av CPU og kun kan bruke GPU til skalering av resultatet.

7078321[/snapback]

det trenger nok ikke x1000, da jeg kjører alt fint på denne pcen:

x850xt pe

amd athlon 64 3800+

1 gb ram

Lenke til kommentar

Mens en h264 fil som det er snakk om i denne traaden trenger nyere hardware som ATI X1000 eller GF7 kort eller kraftigere CPU.

7078321[/snapback]

det trenger nok ikke x1000, da jeg kjører alt fint på denne pcen:

x850xt pe

amd athlon 64 3800+

1 gb ram

7079022[/snapback]

En 3800+ er da en ganske kraftig CPU.

For de som vil proeve, Marie Antoinette trailern i 1080p skal vaere en dødare med 18mbit peak bitrate:

http://www.drfoster.f2s.com/trailers_m.shtml

Hovedsiden til Daves Trailer Page http://www.davestrailerpage.co.uk/ har mye godis.

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...