S8_Sven Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei, jeg kjøpte nylig et nytt grafikk kort som erstattet min gamle integrerte 64mb ytelse, hurra! Siden jeg ikke sitter på den nyeste maskinene ble jeg tvunget til å kjøpe et ganske basic Asus GeForce 6200 128MB DDR N6200 kort fra Nvidia. Skjermen jeg sitter på er en Apple cinema display 20" hvor jeg kjører 1680x1050 i oppløsning. Etter å ha avinstallert den gamle drivern instalerte jeg den nyeste jeg fant på nvidia siden.Gikk frem på denne måten på nvidia siden: Graphics Driver-GeForce and TNT2 og valgte for WinXP. Dette skulle vel være riktig driver? Vertfall versjon 9.1.4.7. jeg har. greia er at det funker greit, men det er et ting jeg stusser over og det er grafikken i selve windows. ta for eksempel Start ikonet i venstre hjørnet på desktopen...teksten er VELDIG taggete og stygg. Så selv på en kompis sin maskin at Start "ikonet" var helt smooth og jevnt...og han kjører 64mb integrert kort! Hva kommer dette av? Føler bare ikke at jeg utnytter kortet mitt helt. Noe annet som tyder på at noe ikke stemmer er f.eks når jeg logger meg inn i Windows så kommer den Velkommen teksten etter jeg har skrivd passordet mitt...akkurat når den dukker opp så ser den veldig smooth og ikke taggete ut og så plutselig hopper den over til å bli veldig stygg og taggete akkurat før jeg kommer helt inn. Og sånn forholder grafikken tydligvis seg siden ting ikke ser riktig så bra ut. Ellers ser fotografier og film helt greit ut. Noen som har noen ideer, tips, råd e.l.? Tusen hjertelig takk for all hjelp! Lenke til kommentar
snarius Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Du kan jo prøve deg fram med innstillingane under System>Avansert>Ytelse>Visuelle effekter. Og så anbefalar eg å skru på ClearType (eg syns teksten blir mykje finare då). Det gjer du slik: Høgreklikk på skrivebordet, trykk på Egenskaper, Utseende, Effekter. Endret 14. oktober 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) dette skjedde plutselig med meg også for en stund siden. men husker ikke hvordan jeg løste det. legg inn driveren på nytt. Endret 14. oktober 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
S8_Sven Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 ha! tusen takk Imperivm_Romanvm! der løste deg seg med en gang!:-)Takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå