Gå til innhold

Rowan Atkinson, Bean eller Blackadder?

Bean eller Blackadder?  

120 stemmer

1. 1. Bean eller Blackadder?

• Bean
      92
    • Blackadder
      28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

For meg er Rowan Atkinson tidenes beste komikar, etterfulgt av Jim Carrey.

7076137[/snapback]

Jeg mener at du blander genrer. Mr Bean er slapstick, som Chaplin, mens Blackadder er sit-com med vekt på dialog og dobbel/trippel-bunnet verbal humor. Vil også dra frem alle skuespillerne i serien (Miranda Jackson, Hugh Laurie(House), "Melchett", og Lord Percy/Darling) Når vi snakker om store komikere så vil jeg få nevne Peter Sellers som Pink Panther, har du sjekket den karikaturen, som innehar både slapstick og genial verbalitet?

Lenke til kommentar
Jeg mener at du blander genrer. Mr Bean er slapstick, som Chaplin, mens Blackadder er sit-com med vekt på dialog og dobbel/trippel-bunnet verbal humor. Vil også dra frem alle skuespillerne i serien (Miranda Jackson, Hugh Laurie(House), "Melchett", og Lord Percy/Darling) Når vi snakker om store komikere så vil jeg få nevne Peter Sellers som Pink Panther, har du sjekket den karikaturen, som innehar både slapstick og genial verbalitet?

7076216[/snapback]

Ikkje sett Pink Panther nei, serie, film?

Kva meiner du med at eg blandar sjangrane? Klar over at Mr. Bean og Blackadder er to forskjellige konsept.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

7076216[/snapback]

Ikkje sett Pink Panther nei, serie, film?

Kva meiner du med at eg blandar sjangrane? Klar over at Mr. Bean og Blackadder er to forskjellige konsept.

7076259[/snapback]

Blackadder er sit-com, dvs. verbal humor, mens Bean er komedie ved bruk av kroppslig humor (ikke verbal). Pink Panther-filmer som du bare må se er: The return of the Pink Panther, The revenge of the Pink Panther, og Pink Panther strikes again. Belive me, du kommer ikke til å angre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Eg er klar over at dei er to forskjellige sjangrar, begge er blandt dei beste i sin sjanger. Eg samanliknar underhaldingsverdien i dei opp mot anna eg har sett.

Vil denne Pink Panther-boksen gjere nytten?

7076402[/snapback]

Så ikke noen boks jeg, men legger med den jeg har og den mangler bare "the return of the Pink Panther". Uannsett så anbefales den.

Link

Edit: Svina på CDon er som vanlig svinete, prøvde linken og kom til forsiden, sorry. Snakker om boksen med 6 cd'er, hvis ikke så handler du bare de tre titlene jeg anbefalte, fordi filmene fra 60-tallet er nix good, kun 70-tallet gjelder.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ah, CDON og linker ja, eg meinte denne. Er nok den du og meiner, utan Return of... som vel kom for ikkje så lenge sidan?

7076464[/snapback]

Peter Sellers var Pink Panther på andre filmen på 60-tallet. Den ble merkelig nok en suksess, men det var først 10 år etter, det vil si 72 (eller noe sånt) at karikaturen tok av. Da hadde Peter fått utviklet personligheten (Inspector Closeue) til fulle. Da kom han tilbake med: The return of the Pink Panther, så fulgte to filmer til som var hysterisk god før skuespilleren døde altfor ung.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
lurer på hvordan det ville godt hvis denne poll'n var på et britisk forum.

tror de tenker mer på Blackadder enn bean

7081761[/snapback]

Ifølge BBC rangeres suksessseriene slik, etter seerundersøkelser:

1: Blackadder

2: Fawlty Towers

Edit: Så var jeg ikke helt oppdatert, her er listen:

Avstemningen

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Til alle som er Rowan Atkinson-fan anbefaler eg på det varmaste å kjøpe denne DVD-samlingen av Blackadder, du får ikkje med Christmas Carol eller Back & Forth, men sesong 1-4 er dei viktigaste etter min meining, skadar heller ikkje å ta med Back & Forth, du vil mest sannsynleg ville kjøpe den uansett etter å ha sett sesongane.

sorte_orm_boks_m.jpg

Er du fan av serien eller glad i samleboksar kan du også vurdere Blackadder The Complete Collection. Den vil koste deg rundt 550 kroner frå Play.com, men er absolutt verdt det etter min meining. Mulig du finn den til ein billigare penge andre stader. I tillegg har denne utgåva engelsk tekst, noko eg meiner er mykje betre enn norsk. Eit ordspel blir veldig ofte ødelagt når det blir oversatt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Til alle som er Rowan Atkinson-fan anbefaler eg på det varmaste å kjøpe denne DVD-samlingen av Blackadder, du får ikkje med Christmas Carol eller Back & Forth, men sesong 1-4 er dei viktigaste etter min meining, skadar heller ikkje å ta med Back & Forth, du vil mest sannsynleg ville kjøpe den uansett etter å ha sett sesongane.

sorte_orm_boks_m.jpg

Er du fan av serien eller glad i samleboksar kan du også vurdere Blackadder The Complete Collection. Den vil koste deg rundt 550 kroner frå Play.com, men er absolutt verdt det etter min meining. Mulig du finn den til ein billigare penge andre stader. I tillegg har denne utgåva engelsk tekst, noko eg meiner er mykje betre enn norsk. Eit ordspel blir veldig ofte ødelagt når det blir oversatt.

7084465[/snapback]

"Like a skidmark through history the Edmund Blackadders left an indelible dirty stain on every era they passed through. No one knows where the notorious Blackadder family originated from - some say the shallow end of the gene pool, others just nod and point to the cess-pit behind the pig-sheds."

Støttes, jeg har snart slitt ut min "første boks", og må snart handle en ny. Da ser ditt forslag ut til å passe midt i blinken, fordi den inneholder de siste frittstående episodene.

"You ride a horse rather less well than another horse would. Your brain would make a grain of sand look large and ungainly and the part of you that can't be mentioned, I am reliably informed by women around the Court, wouldn't be worth mentioning even if it could be."

Såklart må man oppleve Blackadder på originalspråket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...