cyrilf Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Er det noe jeg trenger å vite når jeg går fra singlecore til dualcore? Jeg har hørt at mange folk har litt problemer med ytelsen når de først setter i dualcore cpu'er, og at diverse "rare" ting skjer. Har også overhørt endel "løsninger" på de situasjonene men egentlig ikke fulgt så mye med. Og, trenger man å re-installere windows kun ved bytte av CPU på samme HK? På forhånd, takk. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Utenom å legge inn et par drivere er det ikkje noke som trengs gjøre ved bytte fra Singel core til dual core Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Utenom å legge inn et par drivere er det ikkje noke som trengs gjøre ved bytte fra Singel core til dual core 7069929[/snapback] hvilke drivere? Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 legg inn amd's siste CPU drivrutiner for winxp - skal normalt være nok, om du derimot skulle få problemer får du komme tilbake, da det er oppdateringer for windows som skal kunne fikse visse problem, selv har jeg til dags dato ikke hatt noen problem med de spillene jeg spiller iallefall. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Til trådstarter: I overskriften skriver du at du har XP 3200+. er ikke dette en socket A prosessor? eller mener du ATHLON 3200+? Man trenger s939 eller am2 for å kunne bruke dual core Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Han skrev XP X2 4600+ også, så jeg tror han mener Athlon 3200+ Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Det kan jo være du trenger å oppdatere BIOS på hovedkortet ditt først. Det hadde ihvertfall jeg gjort. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 En ting: Socket 939 CPUer har ikke betegnelsen XP. Du må installere Dual-core Optimizer og muligens oppdatere BIOSen. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 pels: har den noe for seg da? så den lå på amd's site men orket ikke laste ned og installere ;P Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 pels: har den noe for seg da? så den lå på amd's site men orket ikke laste ned og installere ;P 7101832[/snapback] De jeg har snakket med som har lastet ned optimaliseringen for dual core har værtfal merket en liten til ganske merkbar forskjell i spill, så ville nok lastet den ned ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå