Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dårlig bruktmarked for 125ccm scooter?

finfyr

Anbefalte innlegg

Har en Aprilia SR 125 jeg har prøvd å få solgt en stund. Er det ikke noe marked for slikt i Norge? Hadde egentlig regnet med at det skulle gå greit å få solgt scooteren, men neida.

hvor er den beste plassen? Autodb er prøvd. Finn.no er prøvd. Lokalavisen er prøvd.

Hva nå? Vente til april og selge da?

Edit: du verden det er fort gjort å skrive s og r i feil rekkefølge.

Endret av and_mit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor du bor har vel egentlig ikke noe å si. Så lenge du ikke bor oppi finnmark elns. Men da har du vel snøscooter :D Men jeg bor i møre og romsdal. Kjøpte en 50cc ved oslo for 3 uker siden. Turen tar 9timer vær vei. det blir 18 timer totalt kjøre tid.

Ble en tur på totalt 24 timer. 18t kjøring. 2t hos duden. 2t til sove og spise.

*Anbefales IKKE! Holdt på å kjøre av veien 5 ganger, pga søvnmangel*

Så grei ut egentlig, men du burde legge til toppfart og om den er trimmet. Kansje om du har hadt den på service, problem etc, etc.

Lenke til kommentar
De som har vært interessert har jeg sendt bilder til med en gang. Men ja, jeg kunne kanskje lagt til andre bilder.

7071610[/snapback]

Ikke så mange som har lappen for en 125ccm og de som har kjøper større..

7071653[/snapback]

Godt poeng. Har selv lappen for større. Men økonomisk er det jo fint med en slik variant. Men men, er vel uansett ingen som vil kjøpe nå, for å lagre til våren...

Lenke til kommentar

Kanskje du bør sette inn annonse i en papiravis/annonseblad. Evt. henge opp lapp på Rema e.l. Jeg tror scooteren kan være populær hos litt eldre som har lett-lappen "innebygd" i bilsertifikatet. Og mange av disse er kanskje ikke så ræcere på finn.no, autodb etc. Høsten er også et litt ukurant tidspunkt å selge på. Vår/sommer er det beste.

Lenke til kommentar
125 ccm er for de spesielt interresserte, ettersom de heller vil kjøper 50 ccm fordi det er nesten bortkastet å ta lappen på 125.Eller så kjøper de større sykkel siden de har lappen på tyngre saker.

7074485[/snapback]

Fulleffekts-lettMC har absolutt dette problemet! 15HK-syklene burde som tidligere nevnt ha et greit marked hos alle de som tok lappen før 1977. Og vil da tro scootere er mer interresante siden de er behagelige å kjøre og veldig praktiske.

Lenke til kommentar
125 ccm er for de spesielt interresserte, ettersom de heller vil kjøper 50 ccm fordi det er nesten bortkastet å ta lappen på 125.Eller så kjøper de større sykkel siden de har lappen på tyngre saker.

7074485[/snapback]

Fulleffekts-lettMC har absolutt dette problemet! 15HK-syklene burde som tidligere nevnt ha et greit marked hos alle de som tok lappen før 1977. Og vil da tro scootere er mer interresante siden de er behagelige å kjøre og veldig praktiske.

7074518[/snapback]

For de som har den goden av å ha sertifikat fra før steinalderen, er alderen på disse folk nokså voksen og å sitte på en "moped" ikke det første de ønsker der de cruiser rundt i sine audier og gudene vet hva de har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...