Gå til innhold

2 skrivere - en pararel port

Anbefalte innlegg

jeg har en canon bjc 6200 blekkskriver som bruker pararelporten som er den vanlig skriveren.

av og til er broren min på besøk for å skrive ut bilder han har da ned sin IP4000.

jeg har bare en paralell port i pcen min.

Da brukker jeg denn kabelen til begge skriverene å må derfor instalre driveren til skriveren ( av de to) som jeg skal bruke hver gang jeg skal bytte .

er da eneste løsning å bruke usb på den ene av skriverene slik at jeg slipper å instalere driveren hver gang ?

eller har dere noen løsning på hvordan begge driveren kan instaleres.

i kontroll panelet - under skrivere er det valg for begge skriverene men de bruker da samme driver.

det finnes ikke neoen felles driver for begge skriverene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å kjøre usb på en eller flere av printerne så er det både enklest og best. Hvis ikke kan du fixe deg en HP jetdirect-boks med 3x LPT for en billig penge på ebay og koble skriverne opp på nettverket eller kjøpe en printerswitch-dude.

Lenke til kommentar

jeg trenger ingen overganger. begge skriveren kan bruke usb.

i kontroll panelet - under skrivere er det valg for begge skriverene men de bruker da samme driver.
.

problemet at jeg må instalre en driver for min bj 6200 og en for ip4000 og den driveren som blir sist instaler over tar for alle printeren som er koblet opp mot pararel porten.

hvi driveren for ip4000 er den site som er instaler så har den også overtat for bj6200. det ser jeg vis jeg går i kontrollpanel og velger egenskaper for den skriveren.

da ser jeg det sik : usb til den nene og pararell til den andre skriveren blri enklest

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...