Badon Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Hei jeg har lyst til å starte med RoR men har litt problemer. Jeg trenger forslag til Editor og forslag til hvordan jeg bør gå fram? Webservern støtter Ruby støtter den Ruby on Rails også da? Har erfaring fra Php, men har ikke drevet med web på en stund.. På forhånd takk.. Endret 14. oktober 2006 av Badon Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei jeg har lyst til å starte med RoR men har litt problemer.Jeg trenger forslag til Editor og forslag til hvordan jeg bør gå fram? Editor kommer litt an på plattform og slikt, vi har vel alt en tråd om det her. Webservern støtter Ruby støtter den Ruby on Rails også da? Har erfaring fra Php, men har ikke drevet med web på en stund.. På forhånd takk.. Deployment er et kapittel -- eller en bok -- for seg selv. Kort sagt setter du opp en webserver som front-end, som videresender forespørsler til rails over fcgi, eller http proxy til mongrel. Til utvikling trenger du overhodet ikke tenke på oppsett av webserver. Alt følger med ruby/rails, og er klart til bruk. Beste måte å komme i gang med rails på er utvilsomt en bok. Anbefaler Ruby for Rails. Lenke til kommentar
Badon Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Okey, takk for svar Får se hva jeg får tid til fremover, Men heller Ruby on Rails en Php.. Lenke til kommentar
krigun Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Fordelene med PHP er vel at det er lettere å finne hosting, men er vel ikke umulig for ROR heller. kommer veldig fort igang da, er jo myyye bedre enn PHP på alle måter. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Du har jo RadRails: http://www.radrails.org/ Tutorials er det bare å søke etter. Etter du har lært basisdelen og måten RoR er bygd opp på (mer lik desktoprogrammering) kommer du fort i gang. Om du skal bygge en applikasjon som f.eks. et nyhetspubliseringsystem kan du lett sette opp et scaffold som blir automatisk generert. Om du ikke kan noe særlig om objektorientert programmering vil jeg også anbefale at du kanskje prøver å kikke litt på OOP i PHP. Siden du er allerede er PHP er det kanskje litt lettere å forstå OOP da enn om du skal lære et nytt språk og en ny måte å scripte på. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hvis du er interessert i en webhost som støtter RoR, er (mt) MediaTemple et veldig bra alternativ. De har en egen RoR Container, alt du trenger å gjøre er å enable den, så er du oppe og kjører med en gang Selv håper jeg på at jeg får støtte for Django på Grid-Serveren min fra MediaTemple, da jeg synes det virker bedre enn RoR. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 rails.no er et nytt norsk Rails-nettsted. Sjekk det ut Lenke til kommentar
eigan Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Noen som vet om gratis host til RoR ? Snakk om ett halvt år bare. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hos HostingRails betaler du $9.90 hos DreamHost og får tilbake $10 Lenke til kommentar
eigan Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Noen som har ledig plass? Orker ikke registrere så mye, og jeg har ikke Visa... Lenke til kommentar
eigan Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Får feilmeldingen: File not found Change this error message for pages not found in public/404.html Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ja.. og? Hvis du poster URL-en som feilet og din config/routes.rb så kan vi kanskje helpe. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 ? Nederst hos SoyHost så skulle jeg registrere meg. Da fikk jeg den feilmeldingen, virker som at det er noe galt med reg scriptet... URL-en er da http://www.soyhost.com/ Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Ah, sorry, jeg misforsto. Det kan jeg nok ikke hjelpe med, dessverre Lenke til kommentar
chrononaut Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 TextMate er nok den mest populære/beste editoren for RoR Lenke til kommentar
eigan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Kjører 30 dagers versjonen hele tiden jeg... Bare sletter den gamle, så starter jeg på nytt igjen Lenke til kommentar
chrononaut Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Kul du da. Kjøp programmet hvis du liker det, så støtter du utviklingen i samme slengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå