Gå til innhold

Antivirusprogrammer! Erfaringer, tester og annet!

Anbefalte innlegg

Hvem antivirus programmer bruker du? Hva er dine erfaringer?

Hvilke bruker minst ressurser?

Hvem er det sikreste?

Hvem er totalt sett best?

Jeg bruker NOD32 av, Kaspersky IS, PC-Cillin IS og Norton IS på de pc'ene jeg har her hjemme. Liker de tre førstnevnte best.

Etter at jeg bytta fra Norton til NOD32 på min laptop, brukte den nesten 1minutt mindre på å boote. Norton er også den av disse programmene jeg har erfart som bruker mest ressurser og lengst tid på å skanne. Under skanning er ressursbruker ekstra høyt med Norton. Men NOD32 er ressursforbruket veldig lavt, både under skanning og ellers. Skannetiden er kanskje på 2/5 av tia som Norton bruker.

Mine erfaringer av de betalingsprogrammene jeg har brukt (de overnevnte pluss F-Secure IS og Norman IS) er at NOD32 er det programmet som bruker minst ressurser, blant de som bruker kortest tid på å skanne etter virus. Likte også F-Secure veldig godt.

Norton er det jeg har dårligst erfaringer med når det gjelder skannetid og ressursbruk. Med dette programmet bruker pc'en ekstra lang tid på å boote og pc'en går veldig sakte hvis du driver med noe annet samtidig som du kjører virusskanning. (gjelder stort sett pc'er med singlecore og mindre enn 1gb ram)

*IS = Internet Security. Dvs. brannmur, antivirus, antispyware og spamfiler.

*AV = Kun antivirus.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bruker selv NOD32 og synes det er det beste antivirusprogrammet som jeg har prøvd. hadde norton før, og merket at pc'n jobbet litt kjappere med nod32 istedet. har også prøvd f-secure som du nevner, som også er et helt greit antivirusprogram. ellers har jeg også vært innom norman, men det blir noe i samme duren som norton. har også prøvd en del andre antivirusprog. men synes nod32 er best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...