Learning To Fly Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Hei. Har en gammel Grundig v7000-forsterker fra 1984 som gir fra seg stort sett bare skurring i venstre høyttaler. Hører man veldig godt etter kan man høre litt musikk. Høyttaleren har jeg brukt noen år, så den er det ikke noe galt med. Selv når jeg kobler hodetelefonutgangen til minianlegget mitt kommer skurringen. I høyre høyttaler derimot er lyden super, så jeg har veldig lyst til å få fikset problemet. Er det noe håp? Jeg vet forresten ikke hvordan det ble sånn, tror broren min bare spilte litt (for?) høy musikk en gang. Endret 14. oktober 2006 av AFireInside Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hvis skurringen er nærmest konstant og lyden mer eller mindre fraværende er det sprengte elementer i høytaleren. Hvis det skurrer ved justering av volum på lydnivå, diskant, bass, balanse så er det kommet støv i potmeterene. Dette fjernes med trykkluft på sprayflaske, ikke fall for fristelsen til og bruke elektronikkspray da dette støv da vil sementere etter en tid. Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Skurringen er konstant, er det noe i forsterkeren som er sprengt da, siden høyttaleren funker supert med andre anlegg? Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Ja da trenger den en service, behøver ikke være noe alvorlig. Det kan være alt fra dårlige loddinger til feil med komponenter. Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Ok, takk for svar. Er det noe sted man får reparert så gamle forsterkere i Trondheim? Endret 15. oktober 2006 av AFireInside Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Prøv å støvsuge den innvendig..Det hjalp på min! Der var signalet dårlig på ene siden og ingen surround funksjoner fungerte.. Støvsugde så ble alt bra igjen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå