FiFert Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei og god dag. Jeg har et problem med en acer aspire 5601 med ATI radeon x1300 skjermkort. Jeg var borte fra pc'n i 4 dager og når jeg kom tilbake og startet den sto det gjenoptar kjøring av windows. Greit nok, men når jeg skulle starte og spille så hakker det no forferdelig i alle spill. I CS:source hadde jeg fra 60-70 fps før nå har jeg bare 10-20. Prøvde og starte diablo 2 for og sjekke, og samme der også. Funket helt fint før. Har også prøvd og laste ned nyeste driverne, men ikke no forskjell. Kan det ha noe med at pc'n sto i dvalemodus (tror det var det) i 4 dager? Eller må det en formatering til? Takker for respons. Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Bruker å ha min laptop i dvalemodus heletiden, så trur ikke det skal ha noe å si. Har ikke rebooted på ei stund nå Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Mine forslag: 1. Restart maskinen 2. Sett i strøm fra veggen 3. Sjekk at cpu'en og skjermkortet ikke har blitt klokket ned Endret 14. oktober 2006 av KriFos Lenke til kommentar
FiFert Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Restart av maskin er gjort Strøm i vekken har den alltid Skjermkortet kjører på 133 mhz <----er ikke det normalt? Tror det er cpu'en som er problemet men når jeg går inn i bios så har jeg ingen valgmuligher til og verken klokke cpu ram eller skjermkort, eller endre på noen instillinger. Virus check er kjørt både med norton og avg. Har prøvd og avslutta masse prosseser som kjører, så enten må jeg få sjekka cpu'en eller så blir det formatering (som sikkert ikke hjelper) Endret 14. oktober 2006 av FiFert Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) 133MHz hørtes i utgangspunktet veldig lavt ut... Men så vet jeg ikke hastighetene på X1300 heller. På mitt 9700 Mobility er vel GPU ca 350MHz og minnet ca 300MHz +-. Når GPU'en min kjører i batterimodus ligger den på rundt 100-120MHz. Sjekk ut Notebook Hardware Control, et fint program for å bruke med bærbare, der du kan stille alt mulig rart av småting: http://www.pbus-167.com/ Endret 14. oktober 2006 av KriFos Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Dette arter seg som et softwarerelatert problem slik jeg ser det. Kjør adaware, spybot og regsupreme. Fjern alt av adwarestøttede gnutellaklienter, tredjeparts "artigsaker" til MSN, alt av toolbars, "hjelpere" og annet styr, tøm internetcachen og fjern mest mulig fra oppstarten via f.eks. regedit. Avinstaller driverene for kortet, slett det fra enhetsbehandlinga, restart, reinstaller driverne. Skulle overraske meg stort om dette ikke fungerte Lenke til kommentar
FiFert Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 KriFos jeg prøvde det programmet, og der står det at cpu kjører på 800 MHz. Er det normalt siden jeg har dual core prossesor? Vell uansett så prøvde jeg og kjøre den på max performance isteden for max battery, da stilte den seg på 1,6 GHz. Så prøvde jeg og kjøre spill og da funka det helt fint igjen. Men er det slik det skal være? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Først, flott at det virker igjen 800MHz er instillingen for å spare mest batteri, uansett om du har dual-core, så lavt går nemlig ingen DC'er Når du bruker strøm fra veggen bør PC'n stå i max performance for å få best ytelse - 1.6GHz høres jo normalt ut Disse instillingene kan også forandres i power-settings i kontrollpanelet, og kanskje er det det som har skjedd, eller så har det skjedd av seg selv på en eller annen måte. I allefall, kjør den på Max Performance (=100% ytelse - det er ikke noe overklokk) så lenge du skal spille i allefall. Det fine med NHC er at du kan sette det til automatisk å klokke ned maskinen når den idler, slik at ikke viften blir stående på for fullt pga masse varme. Dette heter vel dynamic switching eller noe i den duren. Anbefaler å sjekke det programmet litt ut, er ganske genialt Lenke til kommentar
FiFert Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 ja da er vell alt tilbake som normalt da lært noe nytt i dag og. Det programmet så ganske kjekt ut, skal knote litt med det og se hva nytt jeg kan finne ut Uansett takk for hjelpa Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Grafikkprosessor: ATI Radeon X1300 Kjernefrekvens: 450 MHz Minnemengde: 128 MB på bærbar. noe lignende. kan være fordel med coolpad til laptop, hvis du spiller overtid. ca.300 kr aluminium med 2 vifter som fjerner undervarmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå