Anesh Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei For et par uker siden ble pcen (stasjonær, selvbygd) min truffet av lynet. Det gikk ikke ann å starte den, så jeg tenkte det var strømforsyningen som var ødelagt, så jeg bytta den. Nå lager pcen lyd, og viftene går, og hovedkortet lyser, men det kommer ikke noe opp på skjermen. Det må komme et signal, fo skjermen går ikke i hvilemodus, men den er bare svart. Noen ideer der ute om hva som kan være galt, og hva som eventuelt på byttes. t Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har du noen du eventuelt kan låne deler fra, som skjermkort, minne? Så vil du værtfall få sjekket om det er noe feil med disse... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Nå lager pcen lyd, og viftene går, og hovedkortet lyser, ...7069365[/snapback] Hva slags lyd er det snakk om? Og lyset på hovedkortet - er det snakk om leds som kan vise om det er feil under oppstart? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei! Jeg vil tippe at hovedkortet og muligens cpuen er skadet. Uansett, forsøk nullstilling av BIOS. Nye deler skal du få på forsikringen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå