Zattaxu Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei, har et lite problem. Vi har nå fått kabel-TV i studentboligen. Kunne godt tenke meg kabel-TV på rommet mitt også, men foreløpig er det kun uttak i stua, og det er uaktuelt å trekke kabel fra stua og inn på rommet mitt. Det jeg ser etter er noe som kan overføre kabel-TV signaler, slik at jeg fritt kan velge TV-kanaler på TV'en inne på mitt rom, uten at dette har noen innvirkning på den TV'en som står i stuen. Er det noen som vet om dette finnes, evt. kan gi meg en link? Vet at det finnes antenner som SCART-overfører bilde og lyd, men da fungerer det bare som en kopi av det man ser på i stua. Jeg vil på en måte kopiere hele kabel-TV signalet slik at jeg fritt kan velge TV-kanaler på mitt rom, uavhengig av hva man ser på i stuen. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det er ikke mulig da du i praksis må ha en TV sender for hver kanal. Da ville jo du og dine naboer som er nært nok få gratis kabel-TV. Mao ikke lov. (du må ha en tuner i stuen av ett eller annet slag som sender "scartsignal") Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 kan han ikke bare bruke noe slikt ? http://www.smarthome.com/7656l.html også sette på en splitter der en går til TVen i stua og en til den senderen. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 kan han ikke bare bruke noe slikt ? http://www.smarthome.com/7656l.html også sette på en splitter der en går til TVen i stua og en til den senderen. 7070188[/snapback] Nei, man trenger en mottaker på sender siden. Står forklart i teksten. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) kan han ikke bare bruke noe slikt ? http://www.smarthome.com/7656l.html også sette på en splitter der en går til TVen i stua og en til den senderen. 7070188[/snapback] Nei, man trenger en mottaker på sender siden. Står forklart i teksten. 7070619[/snapback] oki, kjør kabelTVen i vcr, kjør antenneledning ut fra vcr til en splitter og så en ende til TV og en ende til senderen. Står jo i specs at den tar f connector kabel.. (og en fconnector kan man 'modde' slik at det blir skruing i den ene enden og 'vanlig' TV kontakt i den andre. (hvis jeg ikke tar veldig feil da) EDIT: og hvor i teksten står det at man trenger en tuner før senderen? jeg går utifra at det var det du mente Endret 14. oktober 2006 av Mr-CEO Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Change channels or inputs from the second location using your existing remote control Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvis man bruker den IR extention saken ja. Det er jo ganske fint om du overfører dvd elns, men jeg ser ikke at det er noe påkrevd Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 HVorfor skulle man ønske å skifte kanal remote hvis man hadde de lokalt :-) Beklager, men det finnes ingen produkter som gjør det trådstarter ønsker. (lovlig) Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Overfører man feks signalet fra en dvd spiller kan det jo være praktisk å kunne styre den DVDspilleren om man ser innholdet på en TV i et annet rom Kan ikke forstå at det skulle være ulovelig. Det er jo fullt lovelig å sende signaler trådløst, er det ikke (på visse frekvenser)? og om jeg har 1 kilde for signaler så spiller det vel ingen rolle om jeg splitter det til 5 TVer med kabel eller via en trådløs sender, gjør det? Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det er lovlig å sende på 2.4 Ghz ja, men det trådstarter ønsker er å overføre alle kanalene samtidig slik at han kan skifte kanal på TV. Da må man sende på helt andre frekvenser (vanlige TV-området) og da trenger man konsesjon. Det man jo trenger er en TV sender pr kanal og avhengig hvor kraftig de er vil man jo kunne sende til hele byen :-) (derfor er det ikke lovlig) Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg vet det finnes bokser som sender TVsignal digitalt (via kabel), så jeg ser ikke helt hvorfor samme infomasjon ikke kan sendes trådløst Men, uansett hvordan det funker så kan han jo bruke noe tilsvarende som det jeg linket til ved å først kjøre signalet inn i en VCR for så å styre den med den IR extension saken og sende signalet fra den til boksen på rommet sitt. En gammel VCR får man sikkert tak i gratis fra noen man kjenner, eller veldig billig. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det er ingen som bryr seg hva man gjør i en kabel, men med en gang man begynner å sende i luft er det andre regler som spiller inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå