tmelbye Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg skal lage en hjemmeside for en ungdomsklubb og trenger litt råd og tips om hvordan dette bør gjøres. Å lage en statisk hjemmeside i dreamweaver er ikke noe problem, det har jeg gjort flere ganger. Men nå vil jeg lage noe mer spesielt... Har bestilt webhotel hos domeneshop på 100mb. Ikke det største, men det inneholder det jeg trenger... FTP SSL (Secure Socket Layer) FrontPage Server Extensions CGI scripts (Perl, Python, Ruby, etc.) SSI (Server-Side Include) Unix shell (telnet/ssh) PHP 5 MySQL 5 I dag har vi lagt ut alle våre bilder via foto.vg.no. Det er en veldig grei løsning som ikke krever noe plass fra vår side. En del av disse bildene er jo greit å få inn på hjemmesiden, dog i mindre format. Hadde litt tanker om php-nuke eller noe lignende. Trenger noe som er lett å sette opp, lett og administrere og er stabilt. Det er også greit at dette med layout er lett forstålig uten at man trenger noen kjempekunnskap om html/css. Det er også en tanke at noen ungdommer skal få lov til å jobbe med innholdet på sidene på egenhånd uten bruk av annen programvare enn internet. Gjestebok og forum er også et must... Mest hadde jeg hatt lyst til å lage en side lignende nettby eller blink... Da kunne hvert enkelt medlem ha egene profiler, bilder m.m. Noen tips? Noen som har veldig lite å gjøre som kan fikse det for meg.... Har desverre ikke noe penger til å fikse det, så scriptet kan ikke koste noe penger... Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det er nok lite sansynlig at folk vil gjøre noe sånt som dette gratis for deg. Rett og slett fordi hvis du skal lage en slik side fra bunn av med cms system og det hele er det mye arbeid og ikke minst planlegging. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Du får kikke litt på hotscripts.com etter et script (PHP-basert f.eks.) som kan funke. Tviler på at noen gidder å utvikle et såpass svært system for deg gratis. Lenke til kommentar
tmelbye Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Du får kikke litt på hotscripts.com etter et script (PHP-basert f.eks.) som kan funke. Tviler på at noen gidder å utvikle et såpass svært system for deg gratis. 7073315[/snapback] Regnet ikke med at noen ville utvikle et slikt system gratis nei... Får ta en titt på hotscripts og se hva de har. Har jo klart å sette opp phpbb forum og diverse andre gjestebøker m.m. så jeg klarer nok å sette opp et php scripts med mySQL. Får bare håpe jeg finner noe som allerede er oversatt til norsk så jeg slipper det også (selv om jeg har gjort det før...) Noen hotte tips om hvor jeg kan finne et script som ligner blink eller nettby? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Noen hotte tips om hvor jeg kan finne et script som ligner blink eller nettby? 7073483[/snapback] Hah :!: Lykke til hvis du ønsker noe lignende de sidene gratis! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå