Gå til innhold

Gothic 3 - vær oppmerksom på endurance debuffs


Anbefalte innlegg

Det er en del skapninger som kan gi deg endurance debuffs. Endurance indikatoren din skal være GUL, ikke GRÅ. Det står ingenting om dette i manualen ei heller kan du se det inne på character sheet. Bruk en cure weakness potion så går det bort.

 

Jeg spilte i mange timer før jeg oppdaget det :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

"Poison" gir deg grønn-grå helseindikator og helsen din synker raskt, så du må enten bruke "cure poison" potion, scroll eller spell før den går i null og du dør. Du kan bli forgiftet enten av Bloodflies eller av Hashishin sverd, som det står Poisoned på. Ferdige potions kan kjøpes mange steder, de finnes ofte i chests, så jeg ser ingen grunn til å lage dem selv.

 

Man kan lære Resistance to Poison fra en alkemist i Geldern (i annen etasje over han som kjøper tyvegods, bl. a. First Paladins Helmet).

 

"Weakness" er noen ganger omtalt også som "sykdom". Gir deg grå Endurance, som gjør at den kommer opp 10% (?) i 10 sekunder og ikke 10% i 1 sekund som normalt. Denne har jeg fått fra troll og fra ulv. Kureres ved potion (finnes mange steder), scroll eller spell.

 

Jeg tror at jeg fikk lære Resistance To Weakness i Geldern, fra han glemske alkemisten, etter jeg gjorde noe viktig for han.

 

Det finnes Beliar spells med disse effektene som kan brukes mot dine fiender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...