Gå til innhold

På tide å oppgradere

vegardj

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc (hp pavilion 754.no) fra 2003 (AMD Athlon XP 2600+, 512 MB RAM, NVIDIA GeForce 4 MX440) som aldri er oppgradert (bortsett fra DVD-brenner). Nå nylig kom jeg til det punktet da jeg gikk lei av at de få spillene som ikke krevde pixel/vertex shader, gikk med 8FPS eller elendig grafikk. Jeg bestemte meg for å ville oppgradere. Hovedproblemet nå er at jeg ikke har peiling på hva jeg bør gjøre. Noen som kan hjelpe meg?

Endret av wegard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel best å kjøpe heilt ny maskin. Dette fordi sokkelen til den prosessoren er utdatert, og på grunn av AGP-grafikkortet. Du kan jo sjølvsagt kjøpe deg eit nytt AGP-grafikkort, men då må du ut med ein del meir enn viss du kjøper eit PCIExpress-kort med tilsvarande ytelse.

Lenke til kommentar
Jeg har en pc (hp pavilion 754.no) fra 2003 (AMD Athlon XP 2600+, 512 MB RAM, NVIDIA GeForce 4 MX440) som aldri er oppgradert (bortsett fra DVD-brenner). Nå nylig kom jeg til det punktet da jeg gikk lei av at de få spillene som ikke krevde pixel/vertex shader, gikk med 8FPS eller elendig grafikk. Jeg bestemte meg for å ville oppgradere. Hovedproblemet nå er at jeg ikke har peiling på hva jeg bør gjøre. Noen som kan hjelpe meg?

7069037[/snapback]

Du vil nok kunne beholde PC'n en stund til med f.eks et 7600 GS og 512 Mb ram ekstra.

Ellers kan du jo se på demovarer på f.eks komplett.no. 6800LE, 6800, 6800GT/GS vil være fine oppgraderinger. Og du slipper unna med minimalt med penger. Et 6800GT vil f.eks klare BF2 med glans.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å kjøpe et relativt rimelig agp kort. Om du har levd til nå med et mx 400 kort så tror jeg du vil merke ekstrem forbedring med å legge en tusenlapp eller så i et skjermkort.

Skal du merke mest forandring så må det nok ny PC til. Men den du har nå holder vel en stund til hvis du ikke absolutt skal ha masse fin grafikk :) Klarer du å kjøre spill med lave innstillinger så lever du en stund til på den PCen med et nytt skjermkort.

Har du penger til det så ville jeg anbefalt ny PC :)

Lenke til kommentar

Er det en spillmaskin du skal ha så er det bare en ting og gjøre og det er og kjøpe ny maskin.

Har du derimot ikke så høye krav til spillprestasjoner så vil nok et 6800 eventuelt et 7600 AGP kort gjøre underverker for maskina sammen med 1GB ram.

Sitter selv på en AMD XP2500+ på 2,2Ghz med 2Gb ram og et 6800Ultra skjermkort.

Dette kjører f.eks HL2 episode 1 glatt og Quake 4 akseptabelt.

FEAR derimot gikk ikke bra.

Ser for meg at nyere spill vil bli en trist historie på det oppsettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...