FuzzFuet Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Hei For en stund siden moddet Zevs. sin PSU for han syntes den var litt kjedelig. Han lagde "En liten PSU-mod" tråd og viste hva han hadde gjort osv. Dette inspirerte meg til og gjøre noe av det samme, siden jeg hadde den samme PSUen og tykte akkurat det samme om den. Etter mye om og men startet jeg med moddingen, og etter en helomvending og mange små endringer etter det igjen i planene ble jeg ferdig til slutt. Tanken i begynnelsen var og lage et helt nytt kabbinett/boks til den i sotet plexi, men det viste seg å bli et litt mer omfattene prosjekt enn ventet, det viste seg at jeg da måtte lodde og fikse litt på jordingen osv. Hadde ikke verktøy eller kunnskap til det, siden dette er første gangen jeg modder noe. Så det droppa jeg bare. Satset heller på å lage vindu i boksen og lakke den i stedet, den skulle egentlig lakkes i blank svart med klarlakk. Men her ble det også endringer i planene siden lakken jeg kjøpte ikke holdt mål *host*Biltema*host*. Så jeg gjorde ett forsøk på å polere den istedet med vindu. Zevs. nevnte at det ikke var plass med vindu forran der jeg helst skulle ha ett vindu; det merket jeg også at det ikke var plass til, men da festet jeg vinduet på utsiden i stedet. Men nokk pjatt, her er bildene dere sikkert lengter etter å se Slik er den egentlig Oversiktsbilder før alt er montert Her ser dere det vinduet forran som ikke fikk plass på innsiden Jeg måtte lage nytt litt kreativt feste til strømkontakten og bryteren, siden disse var festet til "nettingen" bak som jeg måtte kutte bort når jeg tok den ut. Epoxy og plexi gjorde den jobben lett! Ny og fin NortQ vifte med ramme i aluminium Litt vanskelig å kontrolere mengden med epoxy, men dette vises ikke når den er satt i kabbinettet Her er den skrudd sammen Med blitz Og da var det store øyeblikket endelig kommet; jeg skal for første gang sette strøm på PSUen etter jeg demonterte den for mange månder siden, den har ligget å slengt på rommet mitt så mye kunne ha skjedd. Pulsen var litt høy når jeg satte i strømmen og satte på bryteren, men jaggu meg den startet Alle lampene lyste grønnt på den nye PSU testeren min Da var det fritt fram for å ta bilder når den var i gang å kjørte Nå, hva sier folket? Kommentarer? Spørsmål? Dere må huske at dette var min første modd på noe som helst Endret 14. oktober 2006 av LockNess Lenke til kommentar
the_dragon_ts Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 så veldig bra ut det der da !! *Keep it up* Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Najs najs, du har vel ikke vurdert å lage noe 3pins vifte tilkoblinger på 5v? Slik at du slipper en viftestyring. Men hvis du ikke klarte å få et bra ressultat av biltemalakken så er det du som gjør noe feil! Har selv testet den og fått er prikkfritt ressultat! Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Najs najs, du har vel ikke vurdert å lage noe 3pins vifte tilkoblinger på 5v? Slik at du slipper en viftestyring. Men hvis du ikke klarte å få et bra ressultat av biltemalakken så er det du som gjør noe feil! Har selv testet den og fått er prikkfritt ressultat! 7069575[/snapback] Viften klarer ikke å starte av seg selv på 5v, så jeg må ha vifte styringen på den for og få mer, men ikke 12v. Synest også at det er greit og kjøre den på viftekontrolleren Angående lakken så kan jeg ikke skjønne at jeg gjorde noe feil. Grunnet først så blank svart også klarlakk etterpå. Resutatet ble bra, men overflaten ble aldri "tørr" jeg la den til tørk nesten en uke, men med en gang jeg skulle se på en ble overflaten full av fingermerker og alt som ikke skulle være der Mulig jeg som har vært uheldig med lakken Vet ikke hvor mange ganger jeg pusset ned og lakket opp igjen, men det var mange. Men etter nermere tenking fandt jeg ut at det passet bedre med en blank chromet stål overflate isteden i kabinettet Endret 14. oktober 2006 av LockNess Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvis da varmer lakken i varmt vann så får du bedre ressultat, men hvis du våtslipper lakken før du har klarlakk på så får du mye bedre ressultat Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 *Bump* Noen flere som har noe de vil si om modden? Eventuelt noe jeg kunne gjort andeledes? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg synes dette ble en fin mod, du børr være fornøyd, jeg ser ikke nå, noe jeg vill gjort annerledes, men hvis jeg tar meg tid til å studere bedre kansje jeg kan komme med noen tips. Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det ser veldig bra ut. En ting du kan gjøre til neste gang er å gjøre bildene litt mindre før du laster de opp... Tar litt lang tid å få åpna de i full str. Så fikk ikke studdert så kjempe nøye.. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hvordan var det du åpna din? Har lyst å bytte vifte i min, men finner ikke en måte og åpne den på... Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Du snur den slik at viften peker mot deg, så skur du opp skruene på viften og de rundt på PSU'en, 4 på hver Tror det var slik, se på bildene så ser du det der også. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Han skriver noe om kutting... Men har prøvd å løsne skruene rundt vifta, men får ikke lirka den ut.... Er nok ikke meninag at det skal gå... Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Du må løsne de 4 andre skruene også ikke bare de 4 som holder viften, 8 skruer i alt. Når du har gjort det er det bare lirke dekslet av, men det kan sitte godt Endret 4. mars 2007 av LockNess Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Du må løsne de 4 andre skruene også ikke bare de 4 som holder viften, 8 skruer i alt.Når du har gjort det er det bare lirke dekslet av, men det kan sitte godt 8075593[/snapback] TAKK! Da blir det Psu mod på meg og... Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hva med jording? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hva med jording? Hva med og ikke bumpe eldgamle tråder? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 OnTopiq: Har du noen deler som var satt fast i metall som nå ikke er det? Feks den transformatoren i siden av strømforsyningen. OT: Hva med og ikke quote fra et innlegg rett ovenfor? *Reaksjon med masse banning er fjernet* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå