skromt Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hallo, lurte litt på visual express c++ 2005. Eller finnes det bedre programmer å jobbe med? I hvertfall new project --> win32 console application. Deretter tar jeg å erstatter koden som er der fra før. Dette fungerer ikke. Og debugger kommer opp med noe: Did you forget to add '#include "stdafx.h"' to your source? Ok så jeg tar et empty prosjekt da, hvor jeg legger til en fil: en .cpp fil: Så vips. Whoho det ser ut til å gå bra. Men det kommer opp et vindu Debugging information ' prog.exe' cannot be found or does not match. Hva som er gale? Er det som java at klassen ikke har samme navn som filen eller? Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 det er ingen kobling mellom filnavn <--> klasser i C++ kjenner ikke til resten av det du nevner da jeg bruker GCC og MinGW Lenke til kommentar
skromt Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Hva er fordelen med disse? er de freeware? Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hva er fordelen med disse? er de freeware? 7069391[/snapback] GCC og MinGW er egentlig to navn på samme ting; MinGW er navnet GCC har under Wintendo * open source (ikke freeware selv om de har samme prisen) * fungerer på flere platformer - du blir ikke låst fast i MS-verdenen * GCC har veldig mange brukere og utviklere * en rekke biblioteker har spesielt god støtte for GCC Lenke til kommentar
skromt Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Joda, open source er nok ganske billig det og. Søke på GCC da;) Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 jaja jeg får vel skryte litt av vs jeg da MS har for tiden VC++ express ute gratis. Og VC# express som foresten har en java->C# dings. VC har også fryktelig mange brukere. Men du er låst til MS platformer, men det er jo sånn CA! 90% eller no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå