Gå til innhold

Psu ødelagt 2 DVD rom..

Anbefalte innlegg

En kompis kjøpte seg i går en Hiper 500w her på nait, siden den han hadde ikke startet med begge hardiskene i (elns)

Så koblet han opp, og starta source, spilte i ca 15 minutter da maskina slo seg av..

Ett helsikkes styr med feilsøking over alt og avlesning av feilbeskjeder på hovedkortet så bare plutselig virket den etter en stund..

men, dvd rommen hans er helt død..

jaja, tenkte jeg og lånte han min dvd brenner (nec, ca ett år gammel) som funka helt fint.

Han måtte formatere og sleit med å få innstalert driverene til s-ata disken sin via diskett..

Plutselig er min dvd brenner ødelagt.. Putter jeg i en plate lager den "klikkelyder" istede for å spinne platen rundt..

Kan det være psu? vi har pratet med personen som solgte han psu'en og han påsto garantert at det var koblet feil eller noe slikt, og nekta for at det var psu'en (han målte ikke volten engang) han sa fra seg alt erstatningsansvar og sa det var kompisen min sin feil..

Så nå sitter vi her begge uten noe dvd rom.. Kan en psu ødelegge dvd rommer? overspenning?

litt OT, men mye er min dvd rom værdt? må vite siden han sannsynligvis må betale meg for den.. Er en Nec dvdbrenner med 8X brennehastigher på dvd, ca ett år gammel.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som at det var PSUen sin feil ja, siden to dvd rommer ble drept... :dontgetit:

Jeg synes kompisen din må betale mindre en 300kr for en ny brenner, siden Komplett tar 295 kr for en som brenner som er dobbelt så raskt. Men så har du jo frakt i tillegg da... :hmm:

Lenke til kommentar
Høres ut som at det var PSUen sin feil ja, siden to dvd rommer ble drept...  :dontgetit:

Jeg synes kompisen din må betale mindre en 300kr for en ny brenner, siden Komplett tar 295 kr for en som brenner som er dobbelt så raskt. Men så har du jo frakt i tillegg da...  :hmm:

7069411[/snapback]

jah..

Hørte en sa at det kunne være ide kabelen sin skyld? kan det det?

Lenke til kommentar
Da er det godt mulig IDE kabelen har drept DVD rommene og ikke strømforsyningen. Hørtes litt rart ut at den kun hadde drept DVD rommene og ikke harddiskene og alt annet som er koblet til...

7069947[/snapback]

Jepp, hardiskene er vel s-ata så..

Som ziwiz sier vil jeg nok tro att en dårlig ide kabel er synderen siden kun drev har tatt kvelden, og ikke harddisker.

7069963[/snapback]

jepp.. fikk 150,- hos han til å kjøpe meg ny så er vel fornøyd :)

Men Min, kan den fikses? den funker som den skal men den klikker istede for å snurre platen, høres nesten ut 2 tannhjul der det ene går og det andre står i ro?

går det omså ann å flashe den til å virke igjenn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...