Ziaka Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei! Jeg har nå endelig fått fikset opp surround anlegget mitt til pc'en. Ikke noe heftige saker men fungerer til sitt bruk. Har Creative Audigy 2 ZS og et Creative 6.1 surround. Men til saken, jeg lurer på om noen vet om noen lyder/filmer som er å få tak i som er laget for å fremme surround følelsen? Ett eller annet jeg kan teste surround anlegget til det maksimum ? Prøvde å søke men var ikke mye jeg fant som kunne hjelpe, mest om surround headset o.l Takk på forhånd ~ Ziaka Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hva med en vanlig dvd actionfilm? Burde være grei å teste med... -Hva med Matrix f.eks. Ellers så er det jo også mange actionspill (Type quake/ureal/half-life) som har god surround lyd. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Pearl Harbour er en god film til å sjekke lyd, hvis det er vanlig dvd du er ute etter. Da gjelder spesielt scenen hvor japanerne kommer inn over Pearl Harbour. Har ikke no tips til en enkelt film/lyd greie som tester lyden. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Om du bruker kazza, DC eller lignende kan du søke etter AC3 eller dolby digital, da finner du sikkert testsignaler fra Dolby, noen av dem er ganske krevende/artig å teste med. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) For testing av Surround (og subwoofer) kan jeg anbefale filmen "Master & Commander" fra 2003 (DD 5.1 & DTS). Alle kamp-scener har svert bra sorround lyd. Kan leies i alle video-shapper. For testing av DD 6.1 ES & DTS ES kan jeg anbefale filmen "Blade:Trinity" fra 2004. Ellers finns der test & oppsett DVD'er som f.eks denne: The AVIA Guide to Home Theater (flere andre på den side). Kimmer Endret 14. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 http://www.microsoft.com/windows/windowsme...nnel.aspx#link6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå