ulrikft Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg satte meg i går ned for å installere kubuntu på maskinen. Både FreeBSD, W2k og XP booter greit fra CD, finner disken og installerer. Kubuntu derimot stopper etter valgmenyen der jeg velger "start or install kubuntu"... Maskinen er en relativt normal c2d med sata-disk.. Noen tanker, forslag? Jeg vet feilmeldingen er relativt tynn, men det er alt jeg har å gå på.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Høres merkelig ut, du har ikke en annen cd du kunne prøve med da? for å luke ut feil på cden Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Høres merkelig ut, du har ikke en annen cd du kunne prøve med da? for å luke ut feil på cden 7068665[/snapback] Har brent ut 3 cd-er nå.. som alle ser ut til å fungere korrekt. Snodig feil Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Prøvde også 3 cder med samme feil. Gav opp, prøvde den originale og alt gikk fint. Prøv å brenn den ut hos noen andre da, tipper feilen ligger i platene. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg las noe et sted om at noe slikt kunne skyldes brenning i for høy hastighetm men jeg vet ikke om det stemmer. Kommer det opp noen feilmeldinger? Lenke til kommentar
vasp Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Har du fler CDroms koblet i? En vanlig bug i Ubuntu LiveCD er i alle fall lik, og en grei fix er å nappe ut en av CDromene og prøve igjen(prøv gjerne begge CDromene hver for seg). Vet ikke hva dette kommer av, men tror det er pga noen spesielle hardware oppsett. Lenke til kommentar
Deus Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Visst du har ATI-skjermkort kan det være det som er problemet, jeg jobet rundt det med å legge inn Ubuntu 5.10 og deretter oppgradere til 6.06, la så inn ATI-driverene ved å følge denne guiden http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Installation_Guide Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Samtidig så går det smertefritt hos enkelte (moi) ved installering på maskiner med ATI Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei hopp! jeg "løste" problemet med å installere FreeBSD, ble lei av å forsøke kubuntu-cde på cd.. Ble jo dyrt.. Men tusen takk for tips og råd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå