Gå til innhold

Harddisk HD kamera

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på å kjøpe meg video kamera og er litt usikker i hva jeg skal kjøpe. Har lyst på et HD kamera. Men så er det hva jeg skal kjøpe ?

-SONY DCRSR1E - virker som det mest lovende med Harddisk så jeg slipper å bytte DV taper. Er det noen som vet noe mere om dette kamera ?

Ser det står i noen andre artikler om at jeg ikke bør kjøpe Harddisk basert kamera. Mener alle dette ?

-SONY HDRHC3E - dette har jeg hørt mye bra om men jeg liker ikke DV. Eller er det kanskje best å kjøpe med DV ?

(DVD kamera er uaktuelt...)

Er det noen andre kamera som kan anbefales som er HD ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DV kamera gir fortsatt best bildekvalitet og størst driftsikkerhet. Skal du redigere, slipper du også masse problemer om du bruker DV kamera.

I tillegg er det fra mange frarådet å kjøpe HD kamera i dag, da de billigste HD kameraene ikke er helt modne. Du betaler mye for ny teknologi, og det er kuttet ned på andre mer viktige ting som optikk og bildesensor. På grunn av mye større komprimering vil også HD kamera gi mer forvrenginger og støy i bevegelser. Det er også kul umulig å redigere HD om du ikke har et program som støtter det og en av markedets råeste datamaskiner. Nå vet jeg ikke om du har HD TV, men har du ikke det, er det ihvertfall liten vits å kjøpe HD.

De kamera som gir best bildekvalitet i sine prisklasser i dag, INKLUDERT HD KAMERA, er vel Panasonic sin GS-serie (GS180, GS280/GS300, GS500), mest på grunn av 3CCD som ingen andre kamera i samme prisklasser har. Mitt tips: Kjøp GS180 nå, og spar resten til HD kamera er blitt mer modent og tiden er mer inne for dette. Leter du på forumet finner du mange tråder angående akkurat dette temaet.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte sony dcr sr-100 for 2 uker siden, og er strålende fornøyd med det:D Passer meg perfekt at jeg enkelt kan slette klipp direkte på kamera og slipper tape. SONY DCRSR1E er en bedre modell en mitt som jeg personlig mener virker strålende. Skjønner ikke hvorfor det er så mye mas angående redigering av filmer filmet med hdd kameraer.

for min del er det bare å dra klippene over til pc via usb og så starte å redigere i Sony video vegas! Funker utmerket. Bildekvaliteten er jeg også strålende fornøyd med, og batteriet holder omtrent 2 tiimer som også er et stort pluss synes jeg :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor det er så mye mas angående redigering av filmer filmet med hdd kameraer. 

for min del er det bare å dra klippene over til pc via usb og så starte å redigere i Sony video vegas! Funker utmerket.  Bildekvaliteten er jeg også strålende fornøyd med, og batteriet holder omtrent 2 tiimer som også er et stort pluss synes jeg :)

Først og fremst fordi man ikke alltid kan bruke software man er kjent med... Dessuten er komprimeringen ikke bilde for bilde, som gjør at steg på ett og ett bilde kan bli litt grøtete... For de fleste hjemmevideo-formål har ikke dette så mye å si, men er man vant til noe bedre/annerledes vil man helst ha det slik...
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor det er så mye mas angående redigering av filmer filmet med hdd kameraer. 

for min del er det bare å dra klippene over til pc via usb og så starte å redigere i Sony video vegas! Funker utmerket.  Bildekvaliteten er jeg også strålende fornøyd med, og batteriet holder omtrent 2 tiimer som også er et stort pluss synes jeg :)

Først og fremst fordi man ikke alltid kan bruke software man er kjent med... Dessuten er komprimeringen ikke bilde for bilde, som gjør at steg på ett og ett bilde kan bli litt grøtete... For de fleste hjemmevideo-formål har ikke dette så mye å si, men er man vant til noe bedre/annerledes vil man helst ha det slik...

7088996[/snapback]

Sony video vegas er jo et veldig kjent og bra program. Men om man absolutt skal ha et spesifikt program som ikke støtter hdd klipp blir det jo et problem. Som sagt veldig fornøyd med bildekvaliteten. Testen under viser at hdd kameraer også kan være bra. Men de første JVC modellene er ikke mye å hoppe i taket for akkurat :phttp://reviews.cnet.com/Sony_Handycam_DCR_...7-31641791.html

Virker jo ikke som om han som skal kjøpe kamera her er ute etter et proffkamera heller, så jeg vil anbefale Sony DCR SR1E:)

Endret av VegardSK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...