Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprillia Tuono - Verdt å kjøpe?

Thewiz

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått et tilbud om å kjøpe en 2005 modell Aprillia Tuono, den har bare gått 5mil.

Han vil ha 22.500 for den. Er det et godt kjøp?

I tillegg får jeg servicer og 1 års garanti. (Autorisert forhandler)

Ingen skader eller noe som helst, da mopeden ikke nesten har gått noe, ikke trim heller.

Jeg nøler litt pga. at jeg er redd jeg ikke får solgt den i senere tid. Er dette et problem?

imagegetphpra3.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Jeg har Aprilia RS50 Tuono. Har vært veldig fornøyd med den!

Det er en 2003 modell. Kjøpte den våren 2005 av privatperson for 22 000 kr inkl. skinnhansker. Da hadde den vel gått 3000 km.

Nypris på denne mopeden er vel 30 000,-

Nå har sykkelen gått ca. 8000 km. Har ikke hatt noen problemer med den hittil :)

Tenker vel å selge den til høsten eller våren for 18 000 - 20 000 kr.

post-72128-1160834148_thumb.jpg

Dersom mopeden bare har gått 5 mil (!) så er dette et bra tilbud. Jeg synes imidlertid det er rart om den ikke har gått lenger enn 5 mil..

Lenke til kommentar

Skjønner Mojo Pin. Ser ut som en veldig god sykkel også.

Den hadde visst bare gått 5mil grunnet at han som leverte den tilbake pga. at han ikke fikset dette med clutch og gir samtidlig. ( :!: )

Men takk skal du ha, du gjørde valget mye lettere for meg. :)

Btw; er din trimmet?

Lenke til kommentar
EDIT: Det anbefales å dreve opp ett hakk foran, da det originalt sitter på kun 11-taggers drev.

7068825[/snapback]

Aha, men er det lovlig? Hvor fort går den da?

7068889[/snapback]

Ved å bare dreve den opp, skjer det ingenting. Du mister kanskje noe akselerasjon, men vil ikke oppnå noe bedre fart. Hvis du derimot fjerner potta og drever den opp, får du den i ca 100 på flata. Dette er ikke lovlig, men forhandleren gjør dette for deg..

Å kjøre en R-sykkel til 22 000 i 45km/t, går nesten ikke ann!

Lenke til kommentar

Haha, nei det er ikke akkurat så morsomt å kjøre i 45 km/t bortover. :wee:

EDIT: Takk for all hjelp Mojo Pin! ;)

Litt OT:

Men, er det ikke slik at veivesenet godkjenner sykkelen om den går i 60km/t?

En kamerat av meg har en scooter som ikke er tukla med på noen måter og den går rundt 60km/t. Betyr det at man kan trimme sykkelen til at den går i 60? Det er jo lov ifølge veivesenet?

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
EDIT: Det anbefales å dreve opp ett hakk foran, da det originalt sitter på kun 11-taggers drev.

7068825[/snapback]

Aha, men er det lovlig? Hvor fort går den da?

7068889[/snapback]

Ved å bare dreve den opp, skjer det ingenting. Du mister kanskje noe akselerasjon, men vil ikke oppnå noe bedre fart. Hvis du derimot fjerner potta og drever den opp, får du den i ca 100 på flata. Dette er ikke lovlig, men forhandleren gjør dette for deg..

Å kjøre en R-sykkel til 22 000 i 45km/t, går nesten ikke ann!

7068952[/snapback]

Man fjerner ikke potta. Man bytter den ut med ett effektanlegg, eller fjerner plomberingen. :thumbup:

Lenke til kommentar
vist jeg var deg ville jeg heller kjøpt en brukt Aprilia RS som etter min mening ser finere ut og går like fort for det er ca samme sykkel.

mvh Jan-Ove

7071778[/snapback]

Der er jeg totalt uenig. Vanlig RS ser klumpete og rar ut. Tuonoen har særpreg, og er dritstilig.

Lenke til kommentar
Jeg mener effektanlegg er bare tull. En ting er at det bråker noe så sykt, en annen ting er at det er en purkemagnet.

Nei, skal man trimme; bare ta ut plomberingene.  :)

7070499[/snapback]

feil: går bedre med effektanlegg, fordi eksosen har lettere for og komme ut av sylinder, og du får da et renere drag.

Lyden er forskjellig fra anlegg til anlegg :)

Og skal du trimme stort, sylinder osv osv, så må du ha et effektanlegg.. fordi det rett og slett går bedre.

Så er det det med at trimsylinderer har 28mm eksosport, kontra original anleggets 25 mm :)

Endret av Sweet
Lenke til kommentar

post-97753-1160867292_thumb.jpg

Jeg synst vertfall RS er en mye finere sykkel :)

synst liksom fronten på tunono ser så merkelig ut... stikker liksom så lang fram.

edit: når det gjelder det med å få solgt den kan det vere et lite problem med det side det ikke er så veldig kjent å poppulær sykkel å de fleste fortrekke RS fremfor denne. det er vertfall den oppfatningen jeg har fått :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Men til dere andre som har vært aktive her: Svar på spørsmålet mitt.

Er det et godt tilbud?  :)

7074889[/snapback]

ja det er helt klart et godt tilbud. denne sykkelen koster vel rundt 30K ny og vist den er så strøken som du sier så er dette ett røverkjøp ;)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...