Gå til innhold

S-ata via PCMCIA?

furmyrm

Anbefalte innlegg

PC. Compaq 1020v. Notebook, Win XP Pro,

Jeg har en ekstern S-Ata harddisk som jeg gjerne vil kjøre på min bærbare pc.

Jeg har kjøpt ett PCMCIA kort med to S-ATA innganger. Men på pc-en kommer hardisken som en SCSI harddisk under Device Manager selv om det er en vanlig Maxtor 250GB S-ATA harddisk. Den kommer også under SCSI og Raid controllers som "Silicon Image SiI 3112 SATALink Controller".

Uansett kommer jeg ikke inn på harddisken og lurer på om noen har forslag til løsninger.

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 av mine 250 GB disker havner som SCSI disker når de er kobla til Raidkontroller`n på Hovedkortet mitt, så det er ganske så normalt ja. eneste jeg hadde problemer med i førstninga var driverne til RaidKontroller`n. De fungerte aldri tilstrekkelig. Helt til jeg installerte riktig driver og ikke tok med ekstra programmet som fulgte med drivern. Da kom begge diskene fram. Både her og der :p.

Så det kan hende at du har installert programmet som fulgte med drivern, og på den måten ikke får tilgang til disken. hvis ja, så kan du prøve å avinstallere programmet, og se hva som da skjer.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hei.

Hardisken fungerer fint, men den er på 250Gb og har delt seg i to like store deler som E og F. Det sitter vel neppe igjen fra den pc-en jeg tok den fra for 1,5 år siden? Harddisken har ligget ubrukt siden mars 2005 og jeg husker ikke hva jeg gjorde da.

Utfordingen blir om den klarer å kjøre Avid Xpress PRO uten at det krasjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...