Gå til innhold

Hvordan "lurer" du foreldrene dine?

DNA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har såpass liberale foreldre at de som regel ikke nekter meg allverden, men når de gjør det så respekterer jeg det. Det er ingenting jeg hater mer enn drittunger som sutrer til foreldrene sine i voksen alder.

7069995[/snapback]

Hvor gammel er du a? Tror selv (alene) at du er født noe rundt 90 - 91 eller noe.

Jeg lurer ikke foreldrene mine særlig ofte. Bare hvis det er noe jeg virkelig har lyst til som jeg ikke får lov til (nei, ikke gjøre faenskap).

7070282[/snapback]

jaja, nå gjør jeg hva faen jeg vil, men tenkte på før da jeg var 14-15.. glemte å nevne det :p

Lenke til kommentar

Jeg lyver ikke så mye til foreldrene mine lenger, var noen ganger når jeg var yngre og dummere :p

Regnes det jeg skal gjøre snart som lyving?

Jeg får ikke med meg faren min for å se på bil (uansett hvilken bil det er) så derfor skal jeg få med meg noen jeg kjenner for å se på bil, vil jeg ha bilen kjøper jeg den, og kjøper jeg den skal jeg ha den i en garasje (for å mekke litt på den osv.)

Poenget er at jeg "ikke får lov" til å kjøpe bil, men jeg gjør det allikevel.

Lenke til kommentar

Har spessielt en i klassen som jeg vet skjuler en del og lyver for foreldrene sine. Jeg synes liksom at det er fært at noen kan ha ett så anstrengt forhold til foreldrene sine at de må lyve.

Er spessielt en ting jeg reagerte på ved dette tilfellet, hun fortalte foreldrene sine at hun skulle til en annen enn den hunn egentlig skulle til fordi foreldrene nektet henne egentlig å være med denne personen. Selvom dette hørtes ut som en bagatell, så synes jeg dette nesten er litt fært. Kanskje det er noe galt med foreldrene (noe jeg egentlig ikke tror), men jeg tror det kommer av at hun kanskje ikke alltid har vært erlig før og får igjen for det nå.

Lenke til kommentar
saklig argumentasjon kommer du langt med :)

7077589[/snapback]

Ikke dersom det er mine foreldre du skal prøve den teknikken på; De hører sjelden etter, og dersom de en sjelden gang gjør det sier de nei, samme hva du sier. Med andre ord; Det nytter ikke :no:

Lenke til kommentar

jeg har alltid tatt nei for et nei, har aldri fungert å klage meg til noen ting

dette er jeg takknemlig for i ettertid, ettersom jeg ser at det er ting som det var grunn å si nei til

men dette hadde ikke fungert dersom de sa nei til ALT, så lenge jeg har fått lov til en del, så har det gått bra

kanskje jeg har vært velsignet med unaturlig fornuftige foreldre..

Lenke til kommentar

25 November 1989

Det er ikkje mindre enn eitt år til du blir atten og kan kjøpe deg ein bil uten foreldrene dine sitt samtykke, kvifor ikkje vente til då? :) Bilen får du ikkje kjøre før du blir atten uansett.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg skal kjøpe bil er at jeg kan øvelseskjøre i den når jeg har registert den (ska gjøres et halv år før jeg blir 18 eller deromkring), jeg kan øvelseskjøre litt i den før den blir registert (bor på et sted hvor politi nærmest er fremmedord ;P) og jeg kan mekke litt på den og fikse den opp slik at jeg har noe fint å kjøre med når jeg blir 18. Jeg er jo ganske bilinteresert, så det kan ikke forklares ;)

Og i tillegg er det en veldig billig bil i forhold til hva jeg får for pengene (med mindre det er noe seriøst galt med bilen, det ska jo seff sjekkes før kjøp)

Lenke til kommentar

25 November 1989

Det er ikkje mindre enn eitt år til du blir atten og kan kjøpe deg ein bil uten foreldrene dine sitt samtykke, kvifor ikkje vente til då? :) Bilen får du ikkje kjøre før du blir atten uansett.

7078156[/snapback]

Jeg har flere kompiser som kjøpte bil lenge før de blei atten, for å kunne mekke og fikse og styre med bilen fram te de fikk lappen. Ikke så rart i mine øyne (:

Lenke til kommentar

25 November 1989

7078156[/snapback]

Jeg har flere kompiser som kjøpte bil lenge før de blei atten, for å kunne mekke og fikse og styre med bilen fram te de fikk lappen. Ikke så rart i mine øyne (:

7079165[/snapback]

Akkurat. Det er bare det at dersom en ikke er bilinteresert, eller av andre grunner ikke forstår seg på folk som meg (som vil mekke bil og dermed ha en grei bil til en blir 18) så må en nesten forklare grunnen ;)

Lenke til kommentar
Jeg lyver ikke så mye til foreldrene mine lenger, var noen ganger når jeg var yngre og dummere  :p

Regnes det jeg skal gjøre snart som lyving?

Jeg får ikke med meg faren min for å se på bil (uansett hvilken bil det er) så derfor skal jeg få med meg noen jeg kjenner for å se på bil, vil jeg ha bilen kjøper jeg den, og kjøper jeg den skal jeg ha den i en garasje (for å mekke litt på den osv.)

7077373[/snapback]

det er luring på det aller aller sterkeste!

Lenke til kommentar
Kjøper ofte dyrere ting enn jeg får/avtaler penger til. Skal jeg ha ny basketball til 1200,-, sier jeg den koster 800 og tar resten selv. Skal jeg ha ny pc skjerm sier jeg den koster 5000, og de 2000 siste legger jeg inn selv. Samme med klær.

7084660[/snapback]

Får du penger for å kjøpe en dataskjerm? Jeg betalte min med renter fra mamma når hun kjøpte seg motorsykkel jeg... 3500kr :w00t: Må halde styr på økonomien !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...