Gå til innhold

Hvordan "lurer" du foreldrene dine?

DNA

Anbefalte innlegg

Vel hvordan metoder bruker dere for å lure foreldrene deres hvis dere vil kjøpe/ha noe dere ikke får lov til eller andre grunder?

Før i tiden maste jeg mye men fant ut at det ikke funker.

F.eks da jeg skulle ha kreatin som foreldrene mine egentlig har noe imot så ramset jeg opp alt jeg skulle kjøpe til pappa da han hadde dårlig tid og måtte skynte seg og da tenkte han ikke over hva han sa og sa ja til alt.

Vet det er mange her som har noen metoder på lur :cool:

Hvordan metoder bruker dere lurer dere foreldrene deres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer og lurer... Man har jo å krangle helt til de gir opp fordi de ikke gidder å krangle mer, eller bare sier ja fordi de gir opp. Men det er jo ikke et veldig koselig ja man får på den måten, og jeg får også dårlig samvittighet av det.

Det beste er kanskje å planlegge litt i forveien hva man skal si. Så legger man det frem på en lur måte, og helst slik at det du skal gjøre/ha ikke er noe som går ut over foreldrene dine (f. eks at de må hente deg et sted, betale noe, sitte oppe og vente på deg). Gjerne også legge inn en fordel for dem, f. eks "Hvis jeg får lov til å dra på **** i kveld, så skal jeg vaske kjøkkenet og stua i morgen." På den måten vil de se en fordel i det de kanskje ikke liker, og lettere si ja. Ikke at det er å lure dem ved å pådra seg plikter selv, men.

Ellers gjelder det jo å ha mange gode og overbevisende argumenter som virkelig ufarliggjør det du skal.

Evt. si du skal sove hos en venn/venninne som foreldrene dine ikke sjekker opp at du er hos, da har du kvelden og natta fri til det du vil.

Høres sikkert ut som om jeg er den verste løgnhalsen, men jeg er ikke det :p

Lenke til kommentar

nå kommer vel dette litt ann på hva man definerer som og "lure"

jeg ville på hw-lan, men fikk ikke lov, vis jeg da sniker meg ut og sier at jeg skal bo hos kompiser hele høstferien blir vel dette og lurer foreldrene mine.

da jeg sa at jeg hadde lyst til og dra, og prøvde og få lov, syntes jeg ikke det var og lure noen.

BTW: Hva er det du har tenkt og lure foreldrene dine med nå da DNA?

Lenke til kommentar

jeg ville på hw-lan, men fikk ikke lov, vis jeg da sniker meg ut og sier at jeg skal bo hos kompiser hele høstferien blir vel dette og lurer foreldrene mine.

da jeg sa at jeg hadde lyst til og dra, og prøvde og få lov, syntes jeg ikke det var og lure noen.

7068636[/snapback]

Er fint å vite hvordan man lurer dem når de finner ut metodene mine :blush:

Lenke til kommentar

Pappa sier jeg er god å snakke for meg selv, så jeg holder som regel en liten "tale", hvor jeg legger frem hva jeg vil ha, hvorfor jeg vil ha det, hva som er fordeler med det, og hvor lite det koster akkurat der jeg skal kjøpe det, kontra andre butikker. :)

Funker alltid.

Lenke til kommentar

7068636[/snapback]

Er fint å vite hvordan man lurer dem når de finner ut metodene mine :blush:

7068674[/snapback]

Så du lyver en del altså! Må jeg si til foreldrene dine, neida, du skal slippe det, men de vet nok at du lyver, (sånn innerst inne) ivertfall mødre er helt ekstreme på det der.

Like greit og si hva man vil ha, og evt hvorfor man vil ha det med en gang, ender nesten alltid med at man blir oppdaga til slutt uansett.

Husk folkens, de fleste foreldre stoler på dere, er bare dumt og ødelegge tilliten ;)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg lurer foreldra mine så mye.

Hender når jeg ikke kommer hjem fra fest å de lurer på hvor jeg har vært att jeg ikke gir dem no særlig til svar, for da blir det bare mas om hvem ho er å bla bla bla. Er det noe jeg vil ha kjøper jeg det så lenge jeg har penger selv, sånn har det alltid vært i grunn. Men så er foreldra mine veldig snille å stoler på meg, trenger liksom ikke ringe hjem fordi om jeg borte ei natt eller 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...