edds Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Som emet sier; har pollenallergitabletter noen bevist effekt mot bakrus? Mange sier det, men jeg vil gjerne ha håndfaste kilder/bevis. På forhånd takk! Edds Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Som emet sier; har pollenallergitabletter noen bevist effekt mot bakrus? Mange sier det, men jeg vil gjerne ha håndfaste kilder/bevis. På forhånd takk! Edds 7068283[/snapback] Det har jeg også hørt. Men har aldri sett noe bevis for dette. Faktisk blir det jo advart mot å innta antihistaminer og alkohol samtidlig. Det er noe med at de samme enzymene som bryter ned antihistaminene også tar del i nedbrytingen av alkohol. Det betyr antageligvis at kroppen bruker enda lengere tid til å nedbryte alkoholen i kroppen. På samme tid kan antihistaminer forårsake trøtthet, sløvhet, munntørrhet, hodepine. Men det finnes sikkert andre pollenallergitabletter enn de med antihistamin. Lenke til kommentar
edds Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Takker for svar. Det høres fornuftig ut. Vil dog fortsatt ha en helt konkret bevisning/avkreftning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå