Gå til innhold

VNC over mobilt internett.


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få til VNC (remote desktop) på en PC som er tilkoblet internett via mobiltelefon (Netcom, EDGE)

Men når jeg prøver å koble til fra min PC finner den ikke ip-adressen til datamaskinen tilkoblet telefonen. Jeg får heller ikke pinget den, og hvis jeg tar tracert stopper denne ved "NIX1-gw.netcom"

Men dersom jeg kobler min PC opp mot internett v.h.a. mobiltelefon (Netcom denne også) fungerer det!

Hjemme har jeg NGT.

 

Noen forslag?

Endret av Hobbytobben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøver å få til VNC (remote desktop) på en PC som er tilkoblet internett via mobiltelefon (Netcom, EDGE)

Men når jeg prøver å koble til fra min PC finner den ikke ip-adressen til datamaskinen tilkoblet telefonen. Jeg får heller ikke pinget den, og hvis jeg tar tracert stopper denne ved "NIX1-gw.netcom"

Men dersom jeg kobler min PC opp mot internett v.h.a. mobiltelefon (Netcom denne også) fungerer det!

Hjemme har jeg NGT.

 

Noen forslag?

7067988[/snapback]

 

Du vil ikke klare det pga at porter ikke er åpen gjennom netcom-ip-nettet. VNC server krever å ha åpent port 5900. Du kan derimot koble opp en client via mobilen. Sjekk også ut VNC for java. Gjerne litt ubrukelig om du har dårlig oppløsning på mobilen.

 

JS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...