akristina92 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har store problemer med ytelsen i Gothic 3. Sånn cirka alt står på Medium, og jeg har skrudd av skygger. Først går det vel "greit". Litt hakking innimellom, men ellers går det noen lunde flytende. Etter kanskje en til to timers spilling, så hakker alt ENORMT når jeg må laste nye områder. Det hopper ned til rundt 1, kanskje mindre FPS. Dette er jo selvfølgelig et problem med ram, men jeg lurer på om det er noen instillinger jeg kan fikse på, eller et eller annet jeg kan gjøre for å optimisere dette. Jeg nekter å sette alle instillingene på lavest, slik at spillet ser stygt ut. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har store problemer med ytelsen i Gothic 3. Sånn cirka alt står på Medium, og jeg har skrudd av skygger. Først går det vel "greit". Litt hakking innimellom, men ellers går det noen lunde flytende. Etter kanskje en til to timers spilling, så hakker alt ENORMT når jeg må laste nye områder. Det hopper ned til rundt 1, kanskje mindre FPS. Dette er jo selvfølgelig et problem med ram, men jeg lurer på om det er noen instillinger jeg kan fikse på, eller et eller annet jeg kan gjøre for å optimisere dette. Jeg nekter å sette alle instillingene på lavest, slik at spillet ser stygt ut. 7067640[/snapback] Mange som har dette problemet, sliter med det selv, og noen løsning synes ikke å være innen rekkevidde. Var en del som mente patchen ville fikse det, så feil tok de... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg tenker at noe av problemet ligger i sikkerhetsbeskyttelsen. Denne er meget aggressiv og kjip. De har lagt in Tages, og i tillegg implementer X-Treme beskyttelse. Dette gjør at spillet konstant (eller ofte) vertifiserer spillet mens du spiller, dette kan være en kilde til problemer.. (min teori, ikke bekreftet). Lenke til kommentar
andir Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Du har, som du nevner selv, for lite Ram. Enten må du kjøpe mer, eller så må du sette ned grafikken. Enkelt og greit. Et alternativ, for dem som vil tyne mest mulig ut av den data'n de har, er å gå til tweakguides.com, og laste ned TweakGuides Tweaking Companion. Der står det mye nyttig informasjon om hvordan du kan optimisere data'n din, samt nyttige programmer osv. Endret 14. oktober 2006 av andir Lenke til kommentar
ikteivi Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Dette har ikke noe med sikkerhet eller RAM å gjøre. Har en kamerat som har originalen av spillet, og har en pc som skal kjøre Gothic 3 enkelt. Spillet er Buggete, uansett om man setter instillingene på høy, medium eller lav, så lagger det. Mange som har klaget på dette på det offesielle forumet til Gothic 3 Lenke til kommentar
Rahaan Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Spillet går på min pc rimelig smooth må med/max instillinger men med jevne mellomromm fryser spilleti 3-5 sek og så dropper frameraten veldig i noen sek før det går smooth igjen, rimelig plagsomt i lengden.. hra bare 1gb minne da.. og minnetoppen har vært 1,3gb ca. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Spillet går på min pc rimelig smooth må med/max instillinger men med jevne mellomromm fryser spilleti 3-5 sek og så dropper frameraten veldig i noen sek før det går smooth igjen, rimelig plagsomt i lengden.. hra bare 1gb minne da.. og minnetoppen har vært 1,3gb ca. 7070550[/snapback] Jeg har 2GB minne men en gang iblant når jeg (quick)saver spillet så kræsjer det og det står at jeg har for lite minnet (2GB er i bruk). Det tar som regel noen timer før det skjer. Det skjer bare når jeg lagrer og saven blir ubrukelig etterpå. Så nå saver jeg ganske ofte og saver på forskjellige filer hele tiden. Quicksave bruker jeg enda oftere. Tror ikke mer enn 300ish MB er i bruk når jeg ikke spiller. Lenke til kommentar
StianBak Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Jeg kjører spillet med alt på maks med rundt 40-60 fps stabilt. Men her i sta så skjedde det noe merklig, jeg døde og skulle "quick"loade så frøs spillet seg også fikk jeg beskjed om for lite minne?!! Jeg har jo 3gb ram og det bør jo holde i massevis, eller? EDIT: Maskinvare: Intel core duo e6700, sapphire radeon x1950xtx, 3x1gb ram Endret 14. oktober 2006 av DeGrevio Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Jeg kjører spillet med alt på maks med rundt 40-60 fps stabilt. Men her i sta så skjedde det noe merklig, jeg døde og skulle "quick"loade så frøs spillet seg også fikk jeg beskjed om for lite minne?!! Jeg har jo 3gb ram og det bør jo holde i massevis, eller? 7070859[/snapback] Sikkert noe av samme problemet som jeg har, tror ikke jeg har opplevd det når jeg loader da men. Hvilken maskin har du forresten? Edit: Ser vi har ganske likt system. Sikkert XTX og 1 gig extra minne som gir deg en fordel på ca 5 FPS. Min E6600 kjører på 3300MHz men gir nok ikke like mange fordeler i forhold til kjappere skjermkort og mer minne. FPS forskjellen ser ut til å stemme i forhold til maskinene Endret 14. oktober 2006 av PantZman Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 DeGrevio: Jeg har vært oppe i 2.4 GB brukt RAM, så hvis du har mye kjørende i bakgrunnen er det jo fullt mulig at G3 har klart å bruke opp alt minnet. Med 2 GB RAM må man bare finne seg i å slå på swap-fila, hvis ikke så kan man få meldig om for lite RAM. Syns det er rart de med 2 GB uten swap-fil får spilt i det hele tatt jeg. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 DeGrevio: Jeg har vært oppe i 2.4 GB brukt RAM, så hvis du har mye kjørende i bakgrunnen er det jo fullt mulig at G3 har klart å bruke opp alt minnet. Med 2 GB RAM må man bare finne seg i å slå på swap-fila, hvis ikke så kan man få meldig om for lite RAM. Syns det er rart de med 2 GB uten swap-fil får spilt i det hele tatt jeg. 7071071[/snapback] Hvor befinner filen seg og hva gjør den? Hva skjer om jeg slår den av/på? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 jeg sliter også... Må kjøre spillet i 1280x800, med medium, eller lavere på detaljene for at det skal være spillbart. Oblivion, går glatt på Ultra High i 1680x1050 oppløsning.. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 jeg sliter også... Må kjøre spillet i 1280x800, med medium, eller lavere på detaljene for at det skal være spillbart. Oblivion, går glatt på Ultra High i 1680x1050 oppløsning.. 7071235[/snapback] OH NOE!! Og jeg som sliter med Oblivion i 1028 x 728 Lenke til kommentar
andir Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har lekt meg litt meg .ini-filene, og har fått Gothic til å gå glattere nå, synes jeg. Jeg får heller ikke den "out of memory"-feilen lenger. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) jeg sliter også... Må kjøre spillet i 1280x800, med medium, eller lavere på detaljene for at det skal være spillbart. Oblivion, går glatt på Ultra High i 1680x1050 oppløsning.. 7071235[/snapback] OH NOE!! Og jeg som sliter med Oblivion i 1028 x 728 7071263[/snapback] Poenget er at det er noe seriøst feil da oblivion går glatt på full grafikk(vel, nesten) i 1680x1050, mens en del av grafikken i Gothic 3 må være stilt på lavest, og medium for at det skal være spillbart(edit), selv på en lavere oppløsning. Endret 14. oktober 2006 av RRhoads Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Der virka endeli Gothic 3 men merka at eg måtte spille på minimum. Eg har 1gb ram og prøvde Normal men det lagget en del... skal kjøpe 1 gb til nå snart da Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvordan går spillet for dere som har Dual-core? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå