Gå til innhold

MSN eller irc til mobilen

geokri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja og i tillegg en klient som gjør det mulig å komme inn i Hotmailen sin via WAP og ikke det her latterlige SMS greiene. http://www.wapmx.com hadde en slik en tidligere men den funker ikke lenger... dessverre... Noen som har noen tips? Med all spammen til Hotmail bør en ha en grei og stabil økonomi for å signe seg opp på Hotmail SMS...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei!

Om ein bruker irc clienten irssi kan eg installere eit pluggin som gjer at ein kan irc over wap.

Sjølv har eg ikkje testet dette endå da eg sjølv ikkje har ein wap mobiltelefon.

Men,kommer sannsynlegvis til å kjøpe meg ein mobiltelefon med wap støtte i løpet av dei nermaste dagane.

Websida til irc clienten irssi finner dykk på irssi.org

Lenke til kommentar

Siemens M50 kommer med ICQ installert som standard.

Det gjør den kun i enkelte asiatiske land. F.eks i Norge er det ingen operatører som støtter ICQ via mobil enda. Dette var egentlig genialt fra Siemens (m50 har jo GPRS), men som vanlig må vi vente på at Nokia kommer med slike ting før operatørene våkner. De skal tjene penger selvsagt..... :(

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hoi,

Jeg har en SE P800, jeg installerte programmet på den, men klarer ikke å sette den opp slik at jeg får inn MSN eller ICQ?

Kan noen fortelle meg hvordan det gjøres?

Jeg har sett gjennom FAQ på Tipic sine sider, men uten noe bra resultat.

Mvh

Vidar

Lenke til kommentar

irc via gprs blir nok ganske dyrt i lengden uansett om man prater eller ikke. Har ikke studert msn protokollen, så den kan jeg ikke si noe sikkert om.

Det har seg nemlig slik at når man er på irc sender man meldinger til serveren til støtt og stadighet for å si at man er online, i tillegg til at serveren svarer. (dette skjer ca hver 30 sekunder om jeg ikke husker helt feil). I tillegg sender serveren en haug med informasjon ved oppstart i tillegg til å sende ut meldinger når noen logger seg av/på etc.

Uansett. Sier ikke dette for å skreme noen, men bare vær klar over at du overfører data i små mengder hele tiden du er logget på, selv om du ikke prater. Er man online 24/7 kan det fort bli noen kroner.

Lenke til kommentar

er nok trolig at det løper en del trafikk så lenge man er oppkoblet ja, ikke mye men nok til at det kan bety noe på slutten av måneden. Jeg har ikke prøvd IRC eller MSN på mobil så jeg vet ikke hvor mye, men GPRS-telleren burde jo gi et greit tall på det ganske fort da så det er ikke vanskelig å sjekke.

Lenke til kommentar

Oppkobling til EFnet bruker ca 8.7KB, dvs 87 øre.

Når det gjelder meldinger som blir sendt/mottatt fra serveren for å sjekke om du er online, er nok ikke de særlig store - kanskje 100 bytes?

Selvsagt blir det dyrt når du er på i flere timer, men en liten halvtime tror ikke jeg skal bli særlig dyrt.

Var selv innom i ca 10 minutter på EFnet, og da overførte den 14 KB. Det inkluderte join i en kanal me ca 50 folk - som er ganske mye data.

Så ikke prøv å fortell at det ikke er genialt! :D

BTW; øverst i programmet står det hele tiden hvor mye som er overført, så du har full kontroll.

Lenke til kommentar

Hehe. Ingen som prøver å motsi at det er genialt. Det var bare en liten advarsel slik at folk var klar over at det var mer en bare å prate som kostet penger.

Worst case scenario er jo en eller annen stakkars fyr som kobler seg på f. eks. #oslo og er pålogget en måned. Blir fort steike dyrt ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...