efikkan Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Som sikkert mange av dere har oppfattet, er det i dag 10 år siden KDE-prosjektet ble startet. (link) Dette er absolutt noe å feire, siden KDE har blitt et godt og gratis brukergrensesnitt. Så dagen i dag er kanskje den rette til å prøve noe nytt? Som kubuntu. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Kubuntu burde absolutt prøves, og man må jo bare si gratulerer til KDE Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei. Gratullerer med dagen KDE, uten at jeg fikk mere lyst til å prøve den av den grunn . Er en trofast GNOME bruker jeg. Men med det samme vi er inne på det med Window Managere, så er jo GNOME også en bra Window Manager da. Lenke til kommentar
memox Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Gratulerer KDE! Du wil, bare for å pirke.. Hverken KDE eller GNOME er en WM. GNOME og KDE er "Desktop Environments" (DE). GNOME sin WM er Metacity og KDE har kwin. Endret 14. oktober 2006 av memox Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Gratulerer =) og btw: Hei. Gratullerer med dagen KDE, uten at jeg fikk mere lyst til å prøve den av den grunn .Er en trofast GNOME bruker jeg. Men med det samme vi er inne på det med Window Managere, så er jo GNOME også en bra Window Manager da. 7070840[/snapback] GNOME er ikke WM, men DE... Metacity er window managaren til GNOME. Akkurat som KDE har KWin. Endret 14. oktober 2006 av TorbjørnK Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Dere er raske til å rette hverandre ja. I det siste har jeg brukt mye Gnome. Men jeg finner en del fordeler med begge, og jeg har lyst på både i pose og sekk. For eksempel i Ubuntu(Gnome) likte jeg veldig godt at jeg kan søke i lister ved å skrive bokstaver, altså hvis jeg skriver "li", så finner den filer som starter med "li", ikke først "l" og så "i". I KDE likte jeg åpne-/lagre-dialogene bedre. (bare for å nevne noen eksempel) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå