Tandstad Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Tidlegare he eg sett at nettbutikkane har hatt begrensinger på kor store harddiskar ein kan bruke i eit eksternt kabinett. Men no står det ikkje begrensinger lenger som eg ser. Kan eg utan problem kjøpe ein 750 gb sata2 disk og putte i eit kva som helst slags kabinett? Og kva kabinett er anbefalt? Lenke til kommentar
cdr Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Får å finne ut hvor store disker de respektive kabinettene tar, må du se på beskrivelsen - ja, det er stort sett en begrensning. Du kan bruke harddiskkabinett seksjonen i prisguiden her. Om du skal bruke en S-ATA disk, er det så mange kabinetter å velge mellom.. Om du velger en IDE disk, derimot, vil jeg anbefale Icybox. Enkel og rimelig løsning. Når det gjelder størrelsen på disken du bruker: Personlig vil jeg ikke anbefale deg å bruke den største disken du finner. Du kan lett få råd til to harddiskkabinetter mellom f.eks 2stk 300-350gb-disker, uten å gå i underskudd, sammenlignet med én stor disk. Endret 14. oktober 2006 av RaScZaK Lenke til kommentar
Tandstad Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei! Var berre det at eg fann ein 750gb disk på qxl til 1400 kroner. Tenkte å bruke den, men kom ikkje nokon svar her før auksjonen gjekk ut :/ Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Tror ikke vi skal legge så alt for stor vekt på de spesefikkasjonene der. Jeg har en følelse av at de bare står der. Jeg kjøpte selv et eksternt kabinett, som egentlig bare takla 250 GB disker. Satt inni en 300 GB Disk jeg, og det fungerte kjempe fint det. Bruker den i dag som Backup Disk. Så jeg tror nok du trygt kan kjøpe et hvilket som helst kabinett ja. Lenke til kommentar
cdr Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hei! Var berre det at eg fann ein 750gb disk på qxl til 1400 kroner. Tenkte å bruke den, men kom ikkje nokon svar her før auksjonen gjekk ut :/ 7070989[/snapback] Har heller aldri sett diskkabinett hvor det er notert at den takler "over 500GB" e.l.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Forøvrig litt tvilsomt med en slik disk til den prisen, jamfør prisen for slike harddisker i prisguiden Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Men vil ikke 750 GB i eksternt kabinett gå veldig tregt ? Kjøp en NAS disk den bruker du over nettverket ditt hjemme:) Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Men vil ikke 750 GB i eksternt kabinett gå veldig tregt ? Kjøp en NAS disk den bruker du over nettverket ditt hjemme:) 7076703[/snapback] USB 2.0 (480 mbps) eller FireWire (400/800 mbps) er jo raskere enn NAS (10/100 mbps). Dessuten er ikke de rimelige NAS-boksene akkurat av de raskeste mtp dataoverføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå