rar_mann Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei fikk en DELL Dimension 8100, men jeg får ikke liv i den........ kan noen hjelpe meg..... når jeg starter opp maskinen så får jeg beskjed om: "Diskette drive 1 seek failure" "Primary hard disk drive 1 not found" Har prøvd med XP plate og ved å bare settte inn disket unten at det har forandret noe. Trenger jeg ny hard disk? Takk ppå forhånd....... Lenke til kommentar
Zirtor Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 hei normalt når det kommer på en laptop så er det pga at hardisken har en feil eller ikke er tilkoblet riktig. under på dell pcene eller på siden er det mulighet for å ta ut hardisken. det første du gjør er. 1. putt inn windows cden din. trykk på reparer fra gjennopprettinings console "E" når du har kommet inn i selve consolen skriv "chkdsk /P" hvor det etter en liten stund vil komme opp en beskrivelse om status på disken din. kommer det opp med ugjennopprettelig feil er disken din ødelakt 2. hardisken din kan ikke være skikkelig montert inn i pcen din. gjør som følger. (1. Ta ut batteriet fra pcen og ac adapteret) (2. Under pcen eller på siden er det et tegn som symboliserer harddisk åpne låkket og forsiktig dra ut hardisken NB:. Viktig at du drar den RETT bak ikke på siden pinnene på disken blir lett bøyd ødelakt. (3. se at hardisken e eller var skikkelig montert sett den på plass og prøv å starte maskinen på nytt. kan være mye mer og men se om noe av dette hjelper eller får deg nermere et svar. ha en fin helg og lykke til Lenke til kommentar
rar_mann Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei Takk for hjelpen, men dette er en sasjonær maskin.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå