OBERST Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har veldig lyst til å begynne å stå på snowblade, men er det vanskelig? Står nå på Carving ski er det mye forskjell hva er bra snowblade ski osv. Takker for tips. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg syns ikke det er vanskelig, men er jo kortere da, så man har mindre kontaktflate! Men er ganske likt "vanlige" ski! Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg synes det var enklere å stå på snowblades enn slalomski. Mye lettere å manøvrere og mye gøyere. Jeg anbefaler deg å teste det Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Håpløst i løssnøen. Kjedelig kjørestil og dårlige følelse. Bare skrenser nedover de deilig preparerte bakkene pga. manglende carve. Dårlige fartsegenskaper. Snowblades er hovedsaklig billige ski for nybegynnerlek på hopp eller disse "gøye" skogsturene. Etterhvert går man lei begrensningene til snowblades og vil tilbake på større ski (enten kjøreski eller parkski). Endret 14. oktober 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
havfal Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Snowblades er kjipt. De er trege, og duger bare til å kjøre halvbratte bakker. Forøvrig er det typisk "bladere" å stå på hoppkulene og irritere alle andre i anlegget. Lenke til kommentar
scribbleh Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Har veldig lyst til å begynne å stå på snowblade, men er det vanskelig? Står nå på Carving ski er det mye forskjell hva er bra snowblade ski osv.Takker for tips. 7067412[/snapback] start med snowskate Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Man kan ha mye morro på snowblades, de finnes i forsjellige varianter dog. Jeg har selv et par som er litt bredere enn de tradisjonelle snowbladesene som faktisk fungerer fint i løs snø. Snowblades er først og fremst mye lek og morro, skal ha bakker med litt hopp/kuler samt att det skal være litt bratt slikt at man får fart.. Da blire gøy ! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Man kan ha mye morro på snowblades, de finnes i forsjellige varianter dog. Jeg har selv et par som er litt bredere enn de tradisjonelle snowbladesene som faktisk fungerer fint i løs snø. Snowblades er først og fremst mye lek og morro, skal ha bakker med litt hopp/kuler samt att det skal være litt bratt slikt at man får fart.. Da blire gøy ! 7075229[/snapback] Snowblades fungerer ikke bra i løssnø (les: 20-30 cm pudder) uansett hvor bred de er. Og hvis bakkene er harde og bratte blir det skrensekjøring med snowblades, og overhodet ingen flyt i kjøringen. Endret 16. oktober 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg vil si snowblades er for moro en gang i blant, mens skikkelig ski gjelder ellers. Snowblades er ikke for å hoppe, du får for liten fart og tyngde, og kontrollen blir ikke helt den samme. Når jeg var mindre kjørte jeg mer på snowblades, men nå har jeg "gått lei" de, og synes fart er bedre. De duger bra til å ta heisen bak fram, kjøre i skog og herje, men jeg liker bedre å herje på skikkelige ski jeg da. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 For min del så velger jeg Carving eller Snowboard, kjører begge deler, har prøvd snowblades noen ganger men syntes ikke det er så morro egentlig, håpløst å kjøre fort og bratt med, men ellers så er det morro en stund så går man lei. For min del så kjører jeg ski for å kjøre fort og hoppe litt (hopping er noe jeg trenger mere trening i) Mens snowboard går til lekekjøring. Før kjørte jeg fra mer eller mindre alle på ski, men etter en sesong nesten uten skikjøring mista jeg feelingen og måtte begynne på scratch igjen, har ikke kommet ordentlig igang igjen, så går mest i snowboard, men kjører jo også ski for det blir kjedelig i lengden med snowboard. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har veldig lyst til å begynne å stå på snowblade, men er det vanskelig? Står nå på Carving ski er det mye forskjell hva er bra snowblade ski osv.Takker for tips. 7067412[/snapback] start med snowskate 7074941[/snapback] Ja, det er konge Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Begynn heller med twintip eller snowboard. Det går du ikke så fort lei Og snowskate ved siden av som sagt Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Forøvrig er det typisk "bladere" å stå på hoppkulene og irritere alle andre i anlegget. 7070690[/snapback] Ja, men det er jo typisk snowboardere også. Jeg er enig i at snowblades egentlig bare egner seg til lek, og man får jo ikke noen superfart ned bakken, så i lengden får man det sikkert mer moro med twintip eller lignende. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Begynn heller med twintip eller snowboard. Det går du ikke så fort lei Og snowskate ved siden av som sagt 7102528[/snapback] Ja, er vel forsåvidt HELT enig i dette Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Forøvrig er det typisk "bladere" å stå på hoppkulene og irritere alle andre i anlegget. 7070690[/snapback] Ja, men det er jo typisk snowboardere også. Jeg er enig i at snowblades egentlig bare egner seg til lek, og man får jo ikke noen superfart ned bakken, så i lengden får man det sikkert mer moro med twintip eller lignende. 7102905[/snapback] Tja, bladere er mye verre mener jeg. Og så lager de ofte vonde spor opp til rails fordi de alltid kjører mot de og skjærer ut rett før railen for å gjøre et lite hopp. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg kjører snowblades og holder lett følge med vennene mine i fartskjøring på normalt føre (jeg har holdt på lenger enn dem og preparerer bedre så det er sagt), men uansett går ikke blades håpløst tregt. Snowblades carver. Mindre enn carvingski, men nok til at du ikke trenger å skrense (kommer kun an på hvor mye fart du vil ha og hvor hardt underlaget er. Snowblades er lettere i skogen, og til å trikse med. Moro lek, og kan også brukes til fartskjøring med jevngode venner.. Jeg klarte meg fint med bare snowblades, men trengte nye støvler og fikk en fin salomon pakke for bare 1000,- mer enn støvlene som inneholdt carvingski m/bindinger og staver i tillegg. Var gøy det også, men blades er fortsatt favoritten min.. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Blades er god balansetrening. Kjekt hvis du skal trene landinger. Nytter ikke akkurat å lande bakpå eller frampå med de Ellers duger ikke blades til noe annet... Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har selv kjørt blades i 2-3 år før jeg gikk over til twin tip. Og jeg må si at jeg virkelig koste meg på blades Tok de samme tricksene som jeg tar på twin tip, og følte at jeg hadde kontroll, selv om skiene er korte (90 cm). Absolutt verdt å prøve! Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Snowblades suger, spør du meg. Skal du stå på noe så velg, i prioritert rekkefølge: brett, telemark, twin-tip! Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Blades er god balansetrening. Kjekt hvis du skal trene landinger. Nytter ikke akkurat å lande bakpå eller frampå med de Ellers duger ikke blades til noe annet... 7119388[/snapback] Enig i det der, er sikkert fint å kjøre litt blades i begynnelsen, så lære seg å svinge og lande med dem, så gå over til twintip etterpå. Eller bare begynne rett på twintip eller snowboard, er nok bedre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå