Jovi60 Skrevet 14. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2006 Ja, dette er et lite mysterium for meg. D830 kan da ikke yte så mye bedre enn D820, at det skal forsvare prisen? Har jeg oversett noen viktige specs? Noen som har synspunkter på dette? Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 14. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2006 gå for core2 duo istedet, mye mer for pengene Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2006 gå for core2 duo istedet, mye mer for pengene 7067379[/snapback] Det var jo ikke DET jeg var ute etter...hvis dere ikke har noe sakelig å komme med er det bare å la vær å svar! Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 14. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Du skal ikke se bort i fra at dette er det samme som har skjedd med AMD sine med dobbel cache. Disse ble faset ut og prisene på enkel cache falt men ikke for dobbel cache. Endret 14. oktober 2006 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Du skal ikke se bort i fra at dette er det samme som har skjedd med AMD sine med dobbel cache. Disse ble faset ut og prisene på enkel cache falt men ikke for dobbel cache. 7068010[/snapback] Nå ser det jo ut for meg som om cachen er like stor på de nevnte CPU'er..... Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Dobbelcache ble utfaset hos AMD, men kanskje akkurat denne Intelcpuen skal fases. Det var bare en sammenligning mot AMD der prisen ikke gikk ned pga utfasingen. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 (Generell besvaring) Den nyeste prosessoren koster alltid mye mer enn den nest nyeste. Man kan nesten se en bratt kurve over prisen fra gamle til nye prosessorer. Det vil lønne seg pris vs ytelse å kjøpe nest best eller nest nyest. Da får man mer for pengene og man får nesten det aller beste. Prisforskjellen er alltid betydelig. Når det kommer en prosessor som er hakket bedre enn det igjen, så vil den bli overpriset, og den nest beste blir satt ned i pris osv osv... Når PS3 blir lansert, blir den også overpriset, over tid vil den falle ned mot et mer naturlig prisnivå. Ersatt PS3 med GC og Xbox. God morgen, forresten. Godt å sove fra 18-10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå