Gå til innhold

Mer efekt til høytalerene.!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les manualen. Står det anvisninger om brokobling der så kan det gå om impedansen på høyttalerne ikke er for lav.

Hvis ikke; glem det, kjøp heller ny (eller brukt) forsterker.

Er du ute etter MYE lyd og driter i lydkvaliteten får du lett en god PA amp for ca 3k - 5k på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Hei jeg lure på en ting.! Vis jeg kobler sammer to høytalerutganger til en høyttaler vil jeg da få mer efekt til høytaleren da.?

MVH

Martin

7067273[/snapback]

Isåfall bør begge utganger være av samme kanal venstre/høyre eller får du gjengivelse i mono, men anbefaler det ikke.

Lenke til kommentar
Hei jeg lure på en ting.! Vis jeg kobler sammer to høytalerutganger til en høyttaler vil jeg da få mer efekt til høytaleren da.?

MVH

Martin

7067273[/snapback]

Isåfall bør begge utganger være av samme kanal venstre/høyre eller får du gjengivelse i mono, men anbefaler det ikke.

7069878[/snapback]

Ja det kommer jeg til å gjøre.! blander ikke høyre og venstre kanla ;)

jeg tror jeg vil få mer efekt men er veldig usikker,!

GnoMiz: nå har jeg Cerwin Vega V10F Men har planer om skaffe no større.!

Jeg sente en mail til hifiklubben å. så får høre hva de sier da. :)

Lenke til kommentar

MVH

Martin

7067273[/snapback]

Nei! I beste fall funker det, i værste fall svir du forsterkeren din!

Hvis forsterkeren ikke har en bryter hvor du kan sette den i bridgemode, og en forklaring på hvor du skal koble høyttalekablene da, er ikke forsterkeren brokoblingsbar. Dettsuten er det ofte på en slik at du kun skal koble plussene til høttalerern, og denne bridgebryteren inverterer så den ene kanalen.

Hvis du ikke vet hva jeg snakker om nå, bør du bare la være! :cool:

Les mer f.eks. her: http://www.bcae1.com/bridging.htm

Edit: Det er ikke bare i bilstereoverdenen at man bruker brokobling! Hender ofte i PA-verdenen også.

Endret av Knottpøbeln
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Det finnes vanlige Hifi-forsterkere som kan brokoples også. Ikke så vanlig, men det finnes. Bl.a. Nad har noen slike.

7076446[/snapback]

Jeg har jo sånne Main inn - Pre Out koblinger bak på forsterkeren. vis jeg da splitter En Pre Out å kjører de to inn i f.eks front høyre og center og derretter front høyre og center ut til høyttaler. da vil jeg få lik lyd ut på begge høyttaler utgangene eller ? :hmm:

Endret av langballe7979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...