Gå til innhold

Pumpa gikk:(


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en maxijet mj 1000 fra netconnection.no

når den kom i posten fant jeg ut at de hadde sendt meg en mj 750 istedenfor. det brydde jeg meg ikke om da de er snakk om veldig liten pris og ytelses forskjell.(i vertfall på mitt lille system).

Men i går kveld sprakk pumpa og pøste ut mass vann i kabinettet. så det ikke før jeg la merke til dammen pågulvet. Jeg slo straks av pcen som sto og surret som om ingenting hadde sskjedd. Jeg håper bare den ikke er skadet. Sprekken kom helt inne med pakningen i plasthuset som omringer propellen.

 

Jeg lurer på om det er andre som har hatt samme problem.

 

Jeg sendte en mail til NC hvor jeg forklarte problemet, de svarte RASKT at jeg skulle ringe til leverandøren: krizoo dyresenter.

Der hevdet de at de ikke leverte Maxijet til NC kun aquabee. Spesielt ikke mj750 for den hadde de aldri hatt inne.

 

Jeg har sendt en ny mail til nc hvor jeg forklarer dette og jeg håper de ordner opp.

 

Er det noen som har hatt erfaringer med NC kundeservice før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten er det snakk om en fabrikasjonsfeil eller så har du vært uheldig under montasjen av impellerhuset.

Btw; Hvorfor demonterte du det? Det skal vanligvis ikke være nødvendig.

Har montert og brukt 4-5 stk pumper av samme slag, men har heldigvis aldri opplevd noe tilsvarende.

Presset mellom "O"-ringen og impellerhuset er jo ganske beskjedent, samtidig som plasten i huset er ganske solid.

Du får se godt etter for eventuelle støpefeil i plasten, sånt kan jo forekomme. Finnes det, så er det jo en opplagt reklamasjon.

Tror nok at det har gått helt fint med CPU og resten av maskinen din, ettersom du ikke merket uregelmessigheter før du slo av.

I praksis viser det seg at det tar flere minutter før vannblokk / CPU blir faretruende varm, selv om sirkulasjonen har stoppet opp.

Har ved et par anledninger testet dette, og takket være den relativt store massen i vannblokka, så tar det altså noe tid å varme opp denne.

Montér ny pumpe, og fyr opp igjen. Jeg er ganske sikker på at maskinen vil fungere like bra som før!

Lenke til kommentar

jeg har ikke demontert propeller huset.

Det har aldri vert demontert. Den har kun stått og pumpet regelmessig siden jeg fikk den.

Huset sprakk mens den pumpet og det var derfor det ble mye søl. Den har heller ikke blitt kjørt uten vann eller med mye motstand.

Hvorfor trodde du at jeg hadde demontert propellerhuset? sprekken er synlig fra utsiden.

Lenke til kommentar

fikk en mail av netconnection nå. de sender en ny pumpe av typen aquabee 1000. Denne skulle være mer driftssikker osv.

Har aldri opplevd slik kundebehandling før.

De svarte kjapt på mail og jeg slipper å vente på retur nr. og sånt.

 

Jeg kommer nok til å kjøpe alt av casemods og kjøling derfra.

 

Var redd det skulle være en ny affere al`la datorbutiken.com, hvor jeg ventet over 3 uker på en retur, og når den kom hadde de ikke testet den etter feilmelding engang. JÆ*** svenske FA*** av en tekniker sendte tilbake og sa det var i orden.

Gjett om det var det:(

Nei, går heller for norske butikker heretter.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 21:12, skrev eatshorts:

jeg har ikke demontert propeller huset.

Det har aldri vert demontert. Den har kun stått og pumpet regelmessig siden jeg fikk den.

Hvorfor trodde du at jeg hadde demontert propellerhuset? sprekken er synlig fra utsiden.


Tja, trakk vel den konklusjonen litt for raskt kanskje?

Pakningen du snakker om, er vanligvis ikke synlig før man demonterer pumpehuset. Av den grunn tok jeg for gitt at du hadde demontert dette.

Beklager at jeg var litt rask i vendinga der! Du får ha meg unnskyldt.

Samtidig er det jo hyggelig å lese at NC har ordnet såpass raskt opp i tingene da! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 22:41, skrev eatshorts:

fikk en mail av netconnection nå. de sender en ny pumpe av typen aquabee 1000. Denne skulle være mer driftssikker osv.

Har aldri opplevd slik kundebehandling før.

De svarte kjapt på mail og jeg slipper å vente på retur nr. og sånt.


Jeg kommer nok til å kjøpe alt av casemods og kjøling derfra.


 

Japp enig, NetConnection.no har jeg bare svært gode erfaringer med! Rask og grei handel med svært god kundebehandling. Av 3dfx, micro og nc. Går jeg altid NC:) (hvis de har det jeg søker etter that is... :smile:

Lenke til kommentar

Jeg demonterte i dag vannkjølinga for å skifte til den nye vannpumpa (som var lydløs :grin: ).

Men da jeg tok av slangen satt inntaksstudesen igjen i slangen, og jeg kunne se rett inn på propellen, propellerhuset hadde også slått sprekker. Alt tyder rett og slett på at pumpa holder på å gå i oppløsning.

Den gamle altså, ikke den nye.

Tåler ikke maxijet frostveske? jeg blandet litt inn i vannet for å hindre algevekst. Jeg brukte også litt waterwetter.

Eller kanskje det bare var en støpefeil.

Får sende inn på mandag, kanskje NC har et svar.

Lenke til kommentar

Blir mer og mer overbevist om at dette handler om en fabrikasjonsfeil.

Om det finnes flere sprekker, så er jeg nesten 100% sikker på at dette i allefall ikke skyldes vanlig frostvæske som man kjøper på en hvilkensomhelst bensinstasjon!

Tør si dette, ettersom jeg har hatt to slike pumper gående i svært lang tid, uten noen slike tendenser.

 

Reklamér du, så er jeg sikker på at du får en ny, eller får tilbake pengene kanskje?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-08 21:17, skrev Skrue:

Blir mer og mer overbevist om at dette handler om en fabrikasjonsfeil.

Om det finnes flere sprekker, så er jeg nesten 100% sikker på at dette i allefall ikke skyldes vanlig frostvæske som man kjøper på en hvilkensomhelst bensinstasjon!

Tør si dette, ettersom jeg har hatt to slike pumper gående i svært lang tid, uten noen slike tendenser.


Reklamér du, så er jeg sikker på at du får en ny, eller får tilbake pengene kanskje?


 

Jeg har fått en up 1000 av dem og en vifte med leds

som plaster på såret forr at de ba meg henvende meg feil plass.

Lenke til kommentar

Det finnes som regel kun én slitedel i de vanligste pumpene vi bruker, og det er opplagringen for rotoren. I de fleste tilfelle består denne av en enkel aksel i en eller annen form, som rotoren spinner rundt på.

Anleggsflaten mellom rotor og aksel strekker seg som regel i hele rotorens lengde, og dermed vil sliteflate og levetiden pga dette, normalt sett være svært god.

Lagringen "smøres" imidlertid av vannet i systemet, og det er derfor viktig at dette er så rent som mulig. "Rusk og rask" i vannet vil kunne redusere levetiden på lagringen, ved at dette river opp anleggsflaten i rotor og på aksel.

Holder man vannet rent, vil en slik pumpe kunne gå i mange år!

Gjetter i allefall på fem til ti år, litt avhengig av kvaliteten på pumpa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...