Gå til innhold

Gothic 3 - Hvordan komme igang?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...og kjøpe Flammesverdet i Reddock, hos smith'en. Det gjør 100 i skade. Men jeg tror du må redde smith'en fra orkene på farmen først

Jeg finner ikke dette sverdet noe sted? :p Mulig jeg overser noe, men jeg har befridd smeden, han holder på i reddock, jeg har til og med befridd den byen i sør et sted.

Men jeg vil så gjerne ha det sverdet!! :) Noen som kan hjelpe?

7070513[/snapback]

Tror det var av ham jeg kjøpte det. Var i alle fall i Reddock et sted. De selger det i andre rebel-skjulesteder óg.
Lenke til kommentar
...og kjøpe Flammesverdet i Reddock, hos smith'en. Det gjør 100 i skade. Men jeg tror du må redde smith'en fra orkene på farmen først

Jeg finner ikke dette sverdet noe sted? :p Mulig jeg overser noe, men jeg har befridd smeden, han holder på i reddock, jeg har til og med befridd den byen i sør et sted.

Men jeg vil så gjerne ha det sverdet!! :) Noen som kan hjelpe?

7070513[/snapback]

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Du finner sverdet i den byen som er voktet av undeads og en jævla demon.

Ser du på kartet er den på midten og er merket med et skullhead

Good Luck! :D
Lenke til kommentar

ja, det er også en metode, om du har lyst til å dø.

 

Demonen tok jeg forresten i går. Jeg og Gorn. Hehe, siden lagringen tar så lang tid, så er det av og til jeg ikke orker å lagre. Glemte det rett og slett etter å ha tatt ut demonen. Så gikk jeg i ei kiste og rota litt, og da kom faen meg et skjelett bak meg og hugga meg ihjel! Så måtte jeg laste tilbake til rett utenfor Gotha, og ta demonen igjen! Jeg døde jo selvsagt ti-tolv ganger før jeg fikk tatt han igjen da...

Lenke til kommentar
ja, det er også en metode, om du har lyst til å dø.

 

Demonen tok jeg forresten i går. Jeg og Gorn. Hehe, siden lagringen tar så lang tid, så er det av og til jeg ikke orker å lagre. Glemte det rett og slett etter å ha tatt ut demonen. Så gikk jeg i ei kiste og rota litt, og da kom faen meg et skjelett bak meg og hugga meg ihjel! Så måtte jeg laste tilbake til rett utenfor Gotha, og ta demonen igjen! Jeg døde jo selvsagt ti-tolv ganger før jeg fikk tatt han igjen da...

7070643[/snapback]

 

Har revet meg i håret en del ganger pga idiotiske døds årsaker og loading vs demonen.

 

Et alternativ:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Lag deg et Longsword og gjør det skarpere, skader nesten like mye som flamme sverdet.

Du sparer en del FPS på det også :p

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke flammesverdet lenger. Jeg bruker han ridderen i Cape Dun sitt sverd. Etter å ha slipet det, skader det 105 skade. I tillegg er det "blessed", uten at jeg vet noe om det har noe å si (kanskje det gjør ekstra skade mot Beliar-fiender).

 

Men jeg merket det med FPS-en ja. Flammesverdet får spillet til å gå enda mer hakkete! :ohmy:

Ble litt glad for å bli "kvitt" det. Regner dog med at jeg må gi tilbake sverdet til han ridderen etter hvert.

 

Uansett, demonen har jeg nå som sagt tatt ut. Hele Gotha er faktisk rensket ut for zombier. Gjorde det rett før jeg la meg i går (vel, nærmere i dag tidlig), så orkene i Gotha er de neste som skal få smake kaldt, velsignet stål.

Lenke til kommentar
Men jeg merket det med FPS-en ja. Flammesverdet får spillet til å gå enda mer hakkete! :ohmy:

7070783[/snapback]

 

Når jeg kjører med max grafikk ligger jeg vanligvis ned mot 35(~70) FPS... m/ flammesverdet ligger jeg på 25 FPS der jeg vanligvis har 35! :cry:

Får håpe de greier å fikse det på et vis :innocent:

 

DeGrevio:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Har du traina mining kan du mine litt i Okara (det hete så klart ikke Reddok :blush:)
Endret av PantZman
Lenke til kommentar
ja, hovrdan er G3 i forhold til G2 i vansklighets grad, syns G2 ble kjedelig pga. det var så vanskelig, og historien var liksom ikke spenende nok til at jeg gadd å pine meg videre så jeg ga opp etter 2-3 timer. likte heller ikke levlinga eller treniga.

7071122[/snapback]

 

Jeg mener vanskelighets graden er ca den samme. Enkelte ting er nok gothic 3 vanskeligere (WILD BOARS! /flee!x100). Tror jeg kommer til å bli lvl 50 og fremdeles bli eid av wild boars (er 26 nå og synest jeg sliter nesten like mye). :cry:

 

(har ikke tid til å tenke mer, strax ferdig på jobb og må komme meg hjem til Gothic! :love: )

Lenke til kommentar

Gothic 3 er ikke vanskelig i det hele tatt. Du må bare bruke vett, og vite hvordan du gjør ting. Ville dyr er det vanskelig å beskytte seg mot, og dermed sier det seg selv at det er best å bruke buen mot dem. I allefall i starten. Etter hvert blir du sterk nok til å ta ut dyr som villsvin på ett eller to slag. Selv da kan de lett ta deg ut, for du må vite når du skal sende slagene. Når svinet kommer løpende mot deg, og du får satt inn et velplassert slag før det får gjort noe, så har du det som oftest på kroken. Om du derimot er litt for sen eller tidlig, og du lar svinet starte angrepet, så er du raskt ferdig. Når svinet først begynner å stange, så er det lite som får det til å slutte, og du dør på få sekunder. Blokkering hjelper lite mot dyr (ganske ulogisk å parrere et bitt fra en ulv med sverdet ditt), så det handler kun om å være offensiv her. Det smarteste du gjør, er å først stå på avstand, lokk til deg skapningene i så små antall som mulig (når det gjelder svin, så ta helst ut ett av gangen), skyt på dem med buen din, og i siste sekund ta frem sverdet/øksa og gjør deg klar for sammenstøtet.

 

Det skal sies at Gothic 3 absolutt ikke er et lett spill, men det er av langt ifra samme vanskelighetsgrad som 2'ern.

 

Dessuten har du et valg om vanskelighetsgrad i Gothic 3. Du kan velge mellom Easy, Medium eller Hard. Medium er standard, så jeg regner med at mange spillere ikke har sjekket innom dette, og dermed kanskje synes det er vanskelig.

 

PantZman: Jeg er faktisk i samme nivå som deg (+/- en eller to levels), og jeg har aldri problemer med svinene. Jeg tar faktisk tre gargoyles på samme tid uten spesielle problemer. Det er nettopp dette som er det deilige med Gothic-spillene. Du må vite litt hvordan du skal slosse, det er ikke bare et klikk-på-musetasten-maraton.

Men igjen, siden kamp mot dyrene, som jeg allerede sa, kun handler om å være offensiv, har jeg dog flere ganger blitt hardt skadet eller drept av svin som angriper meg bakfra mens jeg tar meg en tur i skog og mark. Dette er jo som sagt fordi at når du først lar svinet angripe deg, så ligger du tynt ann.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

det var det jeg var redd for, likte ikke slåssinga i gothic i det hele tatt, vil jeg slåss velger jeg etter eller annet action som, i rollespill skal slåssinga være litt abstrakt, litt sånn ternig kast, skal liksom skje automatisk.

 

ikke noe passe på block eller holde inne knapper for comboer.

 

MW hadde bra rollespill combat, samme med KOTOR selv om den også hadde litt mye action noen ganger.

Lenke til kommentar
ja, det er også en metode, om du har lyst til å dø.

 

Demonen tok jeg forresten i går. Jeg og Gorn. Hehe, siden lagringen tar så lang tid, så er det av og til jeg ikke orker å lagre. Glemte det rett og slett etter å ha tatt ut demonen. Så gikk jeg i ei kiste og rota litt, og da kom faen meg et skjelett bak meg og hugga meg ihjel! Så måtte jeg laste tilbake til rett utenfor Gotha, og ta demonen igjen! Jeg døde jo selvsagt ti-tolv ganger før jeg fikk tatt han igjen da...

7070643[/snapback]

 

"Summon Lightning" griller ham levende. :dribble:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...