toreae Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Har tenkt å bruke linuxmaskin uten annet utstyr til omverden en nettverkskort og modem. Hvordan autostarte vncserver (thightvnc, Mandrake9.0)? Vet at vncserver kan startes som en service (men får ikke kontakt med det). Andre gode forslag mottas også. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Bruker KDE. Når man starter vncserver manuelt, starter man det jo som en bruker. Og man må må oppgi et passord. Dette har ikke jeg funnet noe sted når det startes som service. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Desktop nr 1, har nr 0 i reserve til X lokalt ja. Men jeg tror det finnes en bug, for den spør etter passord hver gang. Jeg har kopiert vncserver til vncserverr, og forandret noe i vncserverr slik at den bruker riktig passord. Og lagd to små program (skript?): vnc vncserverr :1 vnckill vnc kill :1 Er på jobb og husker ikke helt nøyaktig, det er noe #/bin/bash først, men det trengs vel ikke? Booter til runlevel 3, logger inn, og vnc. Vet det finnes en autostart i X, man da vil også Xvnc autostart, og neste Xvnc vil autostarte, og neste.... har prøvd det. Så mitt problem er å få autstartet vncserver med meg selv som bruker. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Etter en 1/2 time finlesing så må jeg bare takke så meget. Det er ikke rare greiene du har skrevet, men det burde vel holde (forutsatt at skriptet er korrekt). Jeg er ganske sikker på at jeg forstod hvordan det virker. Takker igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå